Nova bruka Viz era: Let sa Krita za Beograd završio u Skoplju, posada saopštila da im je isteklo radno vreme

Vreme čitanja: oko 2 min.

Salinger Igor

Let W64004 avio-kompanije Viz er (Wizz Air) iz Herakliona za Beograd, zakazan za 29. avgust u 00:15, pretvorio se u višesatnu agoniju za oko 200 putnika iz Srbije. Umesto planiranog sletanja u Beograd u 01:15, avion tipa Erbas A321neo (A321-271NX), registarske oznake 9H-WAQ, poletao je tek u 04:18 i nakon 1 sat i 6 minuta leta, umesto u Beograd, prizemljio se u – Skoplju.

Već od samog početka putnici su bili suočeni s problemima: dolazni let iz Beograda za Heraklion (W64003) kasnio je tri sata, pa se odlaganje odmah prenelo i na povratni let. Tokom noći putnicima su stizala samo SMS obaveštenja o odlaganju na svakih sat vremena, bez jasnog objašnjenja. Kada je avion konačno poleteo, posada nije dala nikakvo obaveštenje da će umesto Beograda let biti preusmeren u Skoplje.

Foto: FlightRadar24

„Držali su nas u avionu i kada smo sleteli u Skoplje, nisu nam dali da izađemo dok jednoj ženi nije pozlilo. Pilot je pre toga rekao da je njima isteklo radno vreme i da će informacije dobiti na aerodromu. Međutim, na aerodromu u Skoplju su svi bili iznenađeni jer je Viz er prijavio da sleće prazan avion, a iz njega je izašlo 200 ljudi“, ispričala je jedna putnica.

Putnici su odbijali da prođu pasošku kontrolu dok im se ne obezbedi prevoz. Tek nakon nekoliko sati, oko 09:30, organizovan je autobus do Beograda. „Bilo je bolesnih ljudi bez lekova, beba, nastao je potpuni haos“, kažu putnici, ističući da je u jednom trenutku intervenisala i policija.

Foto: FlightRadar24

Zvanično obrazloženje koje su dobili putnici bilo je da „beogradski aerodrom ne radi i da ne sleću avioni“. Međutim, Flightradar24 jasno pokazuje da su se istovremeno odvijali redovni letovi iz i sa beogradskog aerodroma.

Ovaj incident još jednom otvara pitanje odnosa Viz era prema putnicima u Srbiji. Kompanija je već više puta kritikovana zbog nedostatka adekvatne komunikacije i oslanjanja na minimalne zakonske obaveze u kriznim situacijama. U ovom slučaju, putnici su ostavljeni bez pravovremenih informacija, podrške na aerodromu i osnovnih uslova za normalan povratak kući.

Koliko još ovakvih slučajeva treba da se dogodi da bi državni regulator počeo da se bavi ponašanjem mađarske niskotarifne kompanije prema srpskim putnicima?

(Aero.rs)