Lufthansa planira ukidanje 4.000 radnih mesta do 2030. godine
Grupa Lufthanza najavila je veliko restrukturiranje koje uključuje ukidanje oko 4.000 radnih mesta do kraja decenije. Najveći deo smanjenja odnosi se na administrativne poslove u Nemačkoj, dok operativni segmenti poslovanja, poput letenja i održavanja, neće biti direktno pogođeni.
Digitalizacija i veštačka inteligencija menjaju strukturu posla
Kako navodi nemački nacionalni prevoznik, „razvoj i strukturna prilagođavanja“ ključni su razlozi za ovaj potez. Kompanija naglašava da digitalizacija i sve veća primena veštačke inteligencije donose značajne promene, čineći određene administrativne funkcije suvišnim. Cilj je povećanje efikasnosti i reorganizacija poslovnih procesa, uz jaču povezanost različitih delova grupacije.
„Kompanija mora da prilagodi svoju organizacionu i operativnu strukturu kako bi se u budućnosti obezbedila veća sinergija i brže donošenje odluka“, saopštila je Lufthanza.
Najveće smanjenje broja zaposlenih od pandemije
Prema izveštajima agencija, deo zaposlenih je o ovome interno obavešten još prošle nedelje. Iz Lufthanze poručuju da će proces ukidanja radnih mesta biti sproveden u konsultacijama sa socijalnim partnerima.
Generalni direktor Karsten Špor poručio je zaposlenima da „kompanija ne može da održava ovakav nivo troškova jer joj nedostaje finansijski kapacitet za nova ulaganja“. Mediji navode da je reč o najvećem smanjenju broja radnih mesta još od perioda pandemije COVID-19.
Lufthanza Grupa planira snažniju integraciju svojih mrežnih avio-kompanija – Lufthanza, SVIS, Austrian Erlajns, Brisel Erlajns i ITA Ervejz – kako bi se povećala efikasnost i ubrzalo donošenje odluka.
U planu je i modernizacija flote: do 2030. godine grupacija će dobiti 230 novih aviona, među kojima i 100 dugolinijskih. Poseban fokus biće i na razvoju niskotarifnog brenda Jurovings, koji će u narednim godinama u flotu uvesti 40 novih Boinga 737 MAX.
Finansijski cilj Lufthanze u srednjem roku jeste ostvarivanje prilagođene EBIT marže (Earnings Before Interest and Taxes, "zarada pre kamata i poreza") od 8–10% i godišnjeg slobodnog prilagođenog novčanog toka većeg od 2,5 milijarde evra.
(Aero.rs)