Boeing 747 na sletanju izleteo sa piste, udario u vozilo i završio u moru: Najmanje jedna osoba poginula

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prema prvim izveštajima zvaničnikia iz Hongkonga, teretni avion Boeing 747 avio-kompanije izleteo je sa piste prilikom prizemljenja, udario u vozilo na zemlji i potom prešao prekobarijere, odnosno nasipa koji deli aerodrom od mora.

Letelica se zaustavila - takoreći nasukala - u vodi, sa odvojenim repnim delom. Nesreća se dogodila u 03:53 po lokalnom vremenu, 20. oktobra, odnosno 19:53 po UTC, 19. oktobra.

Prema navodima policije, jedna osoba iz vozila na zemlji je poginula, dok je druga prevezena u bolnicu. Četvoro članova posade uspelo je da evakuiše avion. Istraga je u toku, a detalji će biti objavljeni naknadno. U zavisnosti od izvora, neki izveštaji navode dvoje poginulih

Avion AirACT 747 je leteo za Emirates SkyCargo kao let EK9788 iz Dubaija ka Hongkongu.

Ono što se može videti na osnovu javno dostupnih ADS-B podatakla, je da je letelica je sletela na pistu 07L, koja se nalazi na severnom delu aerodroma Hong Kong. Avion je skrenuo ulevo sa piste, otprilike 1.500 metara od njenog početka.

Na osnovu snimaka i fotografija sa mesta nesreće, vidi se da je avion udario u nasip, pri čemu je rep odsečen kada je trup ušao u more.

Avion Boeing 747-400BDSF kretao se brzinom od 90 čvorova (oko 167 km/h) u trenutku kada je napustio pistu i krenuo ka obalnom zidu. Prema podacima sistema ADS-B, koje je primio Flightradar24.com, brzina aviona u trenutku kada je udario u vodu iznosila je 49 čvorova (oko 91 km/h), dok je poslednja zabeležena poruka sa letelice pokazala brzinu od 43 čvora (80 km/h).

Let je obavljao avion AirACT 747-400BDSF (nastao modifikacijom putničkog B747-400 u teretni), registrovan TC-ACF. AirACT je turski čarter teretni operater, ranije poznat kao MyCargo Airlines . Kompanija u floti ima još jedan avion tipa Boeing 747.

METAR izveštaji u vreme nesreće pokazuju da je vreme bilo uglavnom stabilno, sa dobrom vidljivošću (preko 10 km), umerenim vetrom sa severoistoka (4 čvora, sa naletima do 21 čvor) i bez padavina:

VHHH 192000Z 02004G21KT 9999 FEW035 26/20 Q1011 NOSIG

VHHH 191930Z 02018KT 9999 FEW030 27/20 Q1011 NOSIG

Ovaj avion je proizveden 1993. godine i do 2011. je leteo kao putnički za japansku avio-kompaniju All Nippon Airways. Zanimljivo je da je u jednom periodu bio ukrašen specijanom šemom bojenja koja je reklamirala popularne Pokemone. Po konverziji u teretni avion, preuzima ga Air ACT, odnosno MyCargo.

Boeing 747-400 u kargo varijanti može poneti oko 125 metričkih tona tereta. Najveći dolet je oko 8.000 km

(Aero.rs)