Er Srbija dobila treći Embraer 195, avion stigao u Beograd iz Kostarike

Vreme čitanja: oko 3 min.

Foto: Air Serbia

Treći Embraer 195 Er Srbije (Air Serbia) sleteo je danas u 12 časova, na Aerodrom Beograd, čime je flota nacionalne avio-kompanije proširena još jednim avionom iz porodice E-Jet.

Novi Embraer predstavlja logičan korak za flotu, s obzirom na to da se ovaj tip pokazao kao optimalan za evropske linije srednjeg obima potražnje.

Prelet iz Kostarike u nekoliko etapa

Avion je do Srbije stigao nakon višednevne rute iz San Hozea, gde je obavljana finalna priprema i farbanje. Prelet je obuhvatio standardna tehnička zaustavljanja na Severnom Atlantiku:

  • San Hoze (SJO) – Njujork (JFK)
  • Njujork (JFK) – Gander (YQX)
  • Gander (YQX) – Gūs Bej (YYR)
  • Gūs Bej (YYR) – Rejkjavik (KEF)
  • Rejkjavik (KEF) – Beograd (BEG)

Ovakva ruta je uobičajena za Embraere koji se iz Centralne Amerike premeštaju u Evropu zbog ograničenja doleta i potrebe za aerodromima sa pouzdanim meteorološkim uslovima.

Aero je prvi objavio fotografiju još u septembru

Podsetimo, Aero je 20. septembra objavio prvu fotografiju ovog aviona iz hangara Coopesa MRO u San Hozeu, gde je Embraer bio u završnoj fazi farbanja u boje Er Srbije kada je potvrđeno da se radi o trećem Er Srbijinom Embraeru 195.

Tehnički podaci: MSN 19000688, star 10.7 godina

Prema platformi Planespotters.net, YU-ATA nosi fabrički serijski broj 19000688. Avion je proizveden u aprilu 2015. u Embraerovom pogonu u Sao Žoze dos Kampusu (SJK) i star je 10.7 godina.

Kabina je u konfiguraciji sa 118 sedišta, identičnoj kao kod prva dva Er Srbijina Embraera.

Opremljen je sa dva motora GE CF34-10E, standardnim za Embraer 195.

Od Azula do Er Srbije

Foto: Shutterstock

Pregled dosadašnjih operatora ovog aviona:

  • PR-AUJ – Azul Linhas Aéreas (2015–2024)
  • N688DR – Azorra Aviation (2025)
  • YU-ATA – Er Srbija (od decembra 2025.)

Nakon povlačenja iz saobraćaja u Brazilu početkom godine, Embraer je od marta do decembra boravio u Coopesa MRO-u u Kostariki, gde je obavljena kompletna priprema za novi zakup.

Er Srbija je još 2024. planirala da prvi Embraer 195 u floti ponese oznaku YU-ATA. Taj avion nikada nije poletao za kompaniju i kasnije je prešao u Er Montenegro, pa je registracija ostala neiskorišćena. Današnjim dolaskom novog Embraera, oznaka YU-ATA prvi put ulazi u flotu nacionalne kompanije.

Operativni značaj Embraera 195

Embraer 195 se u protekloj godini pokazao kao izuzetno koristan avion za mrežu Er Srbije. Sa 118 mesta omogućava popunjavanje segmenta koji je do skoro bio prazan između ATR-a i Erbasa A319, što je posebno važno na linijama gde potražnja varira po sezonama. Uvođenje trećeg E195 povećava fleksibilnost reda letenja i smanjuje pritisak na Erbas flotu, koja tokom letnje sezone često radi na gornjim granicama raspoloživosti.

Tri Embraera sada u redovnom saobraćaju

Salinger Igor

Sa današnjim pojačanjem, Er Srbija ima tri Embraera 195:

• YU-ATB – u floti od septembra 2024.

• YU-ATC – pridružio se u aprilu 2025.

• YU-ATA – sleteo danas u Beograd.

Avioni se koriste na evropskim linijama sa stabilnom potražnjom, gde se E195 pokazao kao optimalan izbor između ATR-a 72 i Airbusovih A319/A320.

Uskoro u floti i četvrti Embraer

Salinger Igor

U Kostariki se već nalazi i drugi bivši Azulov avion, PR-AUP, koji je registrovan u SAD kao deo priprema za lizing. On je jedan od kandidata za četvrti Embraer u floti, u skladu sa ranijom najavom generalnog direktora Jiržija Mareka da su potpisana pisma o namerama za dva dodatna primerka, uz napomenu da rokovi zavise od dostupnih MRO slotova.

(Aero.rs)