Rusi testirali Mil Mi-34M1, modernizovanu vrstu lakog helikoptera sa domaćim motorom

Vreme čitanja: oko 1 min.

Motor koji je korišćen prilikom prvog probnog leta u režimu lebdenja će se ugrađivati i na avione za osnovnu obuku vojnih pilota Yak-152 i UTS-800

Modernizovani laki helikopter Mi-34M1 izveo je prošlle nedelje svoj prvi let u režimu lebdenja na poligonima ruskog Nacionalnog centra za izgradnju helikoptera Mil i Kamov u Tomilinu kraj Moskve.

Ova verzija helikoptera poletela je sa turboosovinskim motorom VK-650V koji je razvijen u Rusiji, od strane ODK-Klimova, kako bi zamenio uvozne pogonske jedinice na helikopterima Ka-226 i Ansat.

Helikopter Mi-34 razvijen je osamdesetih godina prošlog veka kao laki trenažni i sportski helikopter koji bi zamenio Mi-1 i Mi-2, koji su se koristili u te svrhe. Pre tačno 15 godina, kompanija Russian Helicopters najavila je planove za obnovu proizvodnje Mi-34 u dve varijante - sa dva različita motora, piše Ruavia. Ovaj projekat je u međuvremenu napušten u korist razvoja novog lakog helikoptera u partnerstvu sa italijanskom kompanijom Agusta Westland. Zajednički rad sa Italijanima je prekinut 2014. godine.

Prošle godine Russian Helicopters se vratio ideji o oživljavanju Mi-34 sa ruskim motorom - VK-650V, koji se razmatra za ugradnju i na avionima za obuku Yak-152 i UTS, ali i za upotrebu na novom hibridnom pogonskom sistemu koji je osmišljen u Klimovu.

Nakon što su zbog sukoba sa Ukrajinom prekinute sve veze sa bivšim zapadnim partnerima, Russian Helicopters bio je prinuđen da razvije helikopter koji bi mogao da konkuriše letelicama kao što su Airbus H125 i H130, Agusta AW119 i Bell 407 i 505.

Uspeh ovog programa u velikoj meri zavisi od tempa sertifikacije VK-650V i pokretanja serijske proizvodnje od strane ODK-Klimova.

(Aero.rs)