RAF menja avion za naprednu obuku Hawk T2

Vreme čitanja: oko 2 min.

Problemi sa flotom od 28 aviona Hawk T2 isplivali su na površinu 2022. godine, kada su otkriveni kvarovi na modulu niskopritisnog kompresora motora Rolls-Royce/Safran Adour

Foto: Shutterstock

Glavnokomandujući Kraljevskog ratnog vazduhoplovstva (RAF) Ujedinjenog Kraljevstva, maršal Ričard Najton, izjavio je da bi želeo da zameni avione za naprednu obuku BAE Systems Hawk T2 što je pre moguće, nakon što su tehnički problemi s tim modelom značajno usporili proces obuke pilota u Velikoj Britaniji.

Najton je rekao da su problemi sa avionima Hawk trenutno jedina prepreka u sistemu obuke pilota vojnih aviona u Ujedinjenom Kraljevstvu. Zbog toga je RAF bio prinuđen da šalje buduće pilote lovaca na obuku u Italiju i SAD.

"Danas od tih aviona ne dobijamo ono što nam je potrebno", rekao je Najton i precizirao da piloti dobiju "samo polovinu od onoga što bi avion trebalo da pruža".

Foto: Shutterstock

"Želeo bih da zamenimo Hawk T2 što je pre moguće", decidan je bio maršal vazduhoplovstva Ričard Najton, prenosi portal Aviation Week.

Problemi sa flotom od 28 aviona Hawk T2 isplivali su na površinu 2022. godine, kada su otkriveni kvarovi na modulu niskopritisnog kompresora motora Rolls-Royce/Safran Adour. Ova greška prepolovila je životni vek motora, što je drastično smanjilo broj raspoloživih aviona za obuku.

Foto: Shutterstock

Iako je službeni datum povlačenja ovog aviona iz upotrebe 2040. godine, Najtonove izjave sugerišu da bi mogao biti povučen mnogo ranije. Program za zamenu ovog aviona trenutno nema odobrena sredstva, a nije jasno da li bi takva nabavka mogla biti uključena u predstojeći Pregled strateške odbrane, čiji se izveštaj očekuje u prvoj polovini 2025. godine.

Najton je naglasio da obuka za lovačke avione ima "veoma važnu ulogu" i predstavlja vrhunac britanske letačke obuke, ali da je neophodno zameniti Hawk "relevantnijom i pouzdanijom platformom" kako bi se izbeglo slanje pilota na obuku u inostranstvo i omogućilo RAF-u da obučava strane pilote u zemlji.

Foto: Shutterstock

Zvaničnici su već izrazili zabrinutost da Hawk T2 neće moći da pripremi pilote za buduće generacije aviona, poput onih koji će proizaći iz Globalnog programa borbenih aviona (GCAP).

Ascent, zajedničko preduzeće kompanija Lockheed Martin i Babcock, koje upravlja Sistemom vojne leteće obuke Ujedinjenog Kraljevstva (MFTS), pozvalo je Ministarstvo odbrane da istraži nabavku alternativnog naprednog aviona za obuku.

Avioni Hawk T2 su jedini vazduhoplovi koje Ministarstvo odbrane pruža sistemu MFTS, a njihovo održavanje je skuplje i zahteva više radne snage u poređenju sa ostalim avionima koje koristi Ascent za druge aspekte obuke.

Šta bi moglo zameniti Hawk T2 još uvek nije jasno. Kompanija BAE Systems predlaže verziju pod nazivom Hawk T3, koja uključuje unapređeni misijski računar i kokpit, čime bi avion ostao relevantan i nakon 2040. godine. Međutim, RAF verovatno traži moderniju platformu s motorom koji je jeftiniji za rad i održavanje.

Kompanija BAE Systems nije komentarisala Najtonovu izjavu. Velika Britanija je deo radne grupe koja prati Surrogate Training Family of Systems američkog vazduhoplovstva, program koji istražuje nove tehnologije za obuku pilota za platforme pete i šeste generacije.

RAF i dalje koristi stariju verziju Hawk T1, koja se sada koristi samo za akrobatski tim Red Arrows. Povlačenje tog modela iz upotrebe predviđeno je za 2030. godinu.

(Aero.rs)