Ruski mediji: NASA zabeležila požar u hangaru gde je bio nezavršeni Antonov AN-225
Satelitski snimci koje je objavila NASA pokazali su da je na aerodromu Svjetošin, gde se nalazi najveći hangar fabrike Antonov, došlo do velikog požara, čime je po svoj prilici stavljena tačka na ideju o završetku drugog "super-aviona".
Sistem NASA FIRMS (Fire Information for Resource Management System) koji je američka agencija za istraživanje svemira razvila sa agencijom NOAA kako bi se u realnom vremenu pratile nagle temperaturne promene i požari, pokazali su da je u noći između 11. i 12. aprila izbio požar na ovoj lokaciji, nakon ruskog napada na Kijev i okolinu.
Hangar fabrike Antonov već skoro dve godine koristi se za sklapanje dalekometnih jurišnih dronova An-196. U istom hangaru se nalazio i drugi, nedovršeni primerak teškog transportnog aviona An-225 Mrija.
Od 2023. godine, dalekometni jurišni dronovi An-196 aktivno se koriste od strane Ukrajine za napade na ruske objekte. Za Oružane snage Rusije, proizvodni pogoni za ove dronove predstavljaju prioritetne mete.
Prema pisanju poljskog vojnog portala PortalMilitarny u ovom napadu uništen je drugi, nedovršeni Antonov An-225, čiju je obnovu pre izvesnog vremena obećao zvanični Kijev, o čemu je naš portal pisao.
Sada je obnova jedinog super-teškog transportnog aviona na svetu praktično postala nemoguća, zaključuje portal Ruavia. Uništenje hangara u kojem su se sastavljali dronovi An-196 predstavlja težak udarac ne samo za trenutni vojni razvoj Ukrajine, već i za ambiciozne planove o oživljavanju legendarne Mrije.
Prvi i jedini leteći primerak An-225 izgubljen je 27. februara 2022. godine tokom napada na aerodrom Hostomel. Od džinovskog aviona preživeli su samo repna sekcija, deo krila i dva motora D-18T. Oni su demontirani i instalirani na transportne avione An-124 Ruslan“, koje Kijev sada koristi za prevoz vojne opreme.
Drugi An-225 (serijski broj 0102) počeo je da se gradi 1980-ih za potrebe ispitivanja resursa i statičkih testova. Do raspada SSSR-a, procenjeno je da je avion bio 70% završen.
Projekat je zamrznut 1994. godine, nakon ukidanja programa Buran. Dugi niz godina, trup, srednji deo i repna sekcija aviona bili su čuvani u fabrici u Svjetošinu.
Trup drugog prototipa An-225 nalazio se odmah iza najvećeg hangara na aerodromu Svjetošin. Stručnjaci kompanije Antonov razmatrali su mogućnost da iskoriste preostale delove prvog aviona kako bi dovršili drugi.
Međutim, pažljivo skladišteni nedovršeni trup morao je da bude pomeren kako bi se napravilo mesta za proizvodnju dronova An-196.
(Aero.rs)