Rusi završili i drugi prototip modernizovanog trenažnog aviona Jak-130M, slede testovi

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: United Aircraft Corporation (UAC) Press Service

Samo 10 dana nakon što su mediji objavili informaciju da UAC počinje projekat modernizacije školsko-bobenih aviona Jak-130 i da prvi avion sa dodatnom oznakom M počinje svoja zemaljska testiranja, o čemu je portal Aero.rs pisao, iz avionske fabrike u Irkutsku dolazi informacija da je završena montaža i drugog prototipa modernizovanog aviona Jak-130M. 

Avion u sada već prepoznatljivoj digitalnoj kamuflažnoj šari prikazan je novinarima uz napomenu da je uveliko u toku i montaža trećeg prototipa: Prema Dmitriju Popovu, zameniku glavnog konstruktora za program Jak-130, razvoj verzije M nadograđuje iskustva iz nedavnih regionalnih sukoba i prati globalni trend pretvaranja trenažnih aviona u lake borbene platforme.

Modernizovani Jak-130M zasnovan je na proverenoj platformi, ali je primarno dizajniran za obuku pilota pri prelasku na lovce 4. i 5. generacije (Lead-In Fighter Training — LIFT), uz znatno unapređenje borbenih sposobnosti.

Foto: United Aircraft Corporation (UAC) Press Service

Među ključnim novinama su: novi vazdušni radar BRLS-130R sa aktivnom elektronski upravljanom antenom - AESA radar sposoban za detekciju i praćenje vazdušnih i površinskih ciljeva u svim vremenskim uslovima; elektro-optičko/infra-crveno nišansko ojачanje SOLT-130K za rad i danju i noću; povećanje potiska motora za oko 20%, što poboljšava uspon, ubrzanje i manevarabilnost na niskim visinama.

Tu je, prema napisima portala Ruavia, novi sistem elektronskog ratovanja „President-S130“ za zaštitu od savremenih površinsko-vazdušnih raketnih sistema; integrisani komunikacioni paket KSS-130 za bezbednu razmenu podataka i bolju situacijsku svest u taktičkim formacijama.

Foto: Shutterstock

Zahvaljujući tim unapređenjima, Jak-130M je sposoban da koristi širok spektar precizno navođene municije -radarom, satelitom i laserom navođenih vazduh-vazduh i vazduh-zemlja, kao i municije namenjene obaranju bespilotnih letelica i neutralisanju lakše oklopljenih ciljeva. Time se tradicionalna trenažna platforma pretvara u višenamenski laki napadački avion naredne generacije, prilagođen za moderno borbeno okruženje.

UAC je poručio da će naredni testovi pokazati operativne kapacitete novog tipa i da proizvodnja sledi plan modernizacije flote zasnovane na Jak-130 platformi.

(Aero.rs)