Rafali i Suhoji na zajedničkoj vežbi Francuske i Indije: Garuda 25 u Francuskoj

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Francusko vazduhoplovstvo i svemirske snage - Armée de l’Air et de l’Espace

Vežba Garuda 25 okupila je u Francuskoj više od 500 pripadnika indijskog i francuskog ratnog vazduhoplovstva, uz angažovanje aviona i jedinica sa čak osam vazdušnih baza u Francuskoj. Letačke aktivnosti se održavaju od 12. do 26. novembra, a domaćin je vazduhoplovna baza Mont-de-Marsan 118 (Mont-de-Marsan Air Base 118), gde su tokom novembra počele intenzivne zajedničke misije.

Indijski kontingent u Francusku je stigao 10. novembra sa šest lovaca Su-30MKI, uz logističku podršku aviona C-17 Globemaster III i tankera IL-78, koji su omogućili veći dolet i duže vreme boravka u vazduhu. Francuske snage učestvuju sa znatno većim borbenim sastavom, uključujući deset Rafala i šest Mirage 2000, uz dodatnu podršku aviona H225M Caracal, A330 MRTT Phénix i A400M Atlas.

Učesnici sprovode složene scenarije koji obuhvataju vazdušne borbe tipa vazduh–vazduh, zaštitu vazdušnog prostora, napade na ciljeve na zemlji, taktičku saradnju i dopunu goriva u letu. Fokus je na unapređenju interoperabilnosti posada, usklađivanju procedura i zajedničkom planiranju udara u realističnim simulacijama.

Foto: Francusko vazduhoplovstvo i svemirske snage - Armée de l’Air et de l’Espace

Garuda je pokrenuta 2003. godine i održava se naizmenično u Indiji i Francuskoj. Francusko vazduhoplovstvo i svemirske snage ističu da ova saradnja ima direktan uticaj na bezbednost u Indo-pacifičkom regionu, koji je od velikog strateškog značaja za obe države.

Indijsko ratno vazduhoplovstvo naglašava da vežba doprinosi razmeni iskustava i razvijanju sposobnosti za operacije visokog intenziteta sa partnerskim državama.

Više od 25 aviona učestvuje u ovogodišnjem izdanju, što ovu vežbu čini jednom od najobimnijih aktivnosti te vrste između dve zemlje. Zajednički letovi, simulacije i razmena taktika doprinose bližoj vojnoj saradnji i boljem razumevanju operativnih sposobnosti obe strane.

(Aero.rs)