• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Borba Airbusa i Boeinga za tehnologiju kompozitnih materijala

Vreme čitanja: oko 2 min.

Britanski ministar industrije Nusrat Gani otvorio je centar za razvoj novih tehnologija krila u Airbusovoj fabrici u Filtonu u jugozapadnoj Engleskoj, koji bi trebalo da doprinese razvoju krila, koja su duža, lakša i tanja

  • 0

Air Serbia A319 Airbus Salinger Igor
Proizvođač aviona Airbus ubrzava program testiranja nove tehnologije krila koja bi trebala da se ugrađuju u narednu generaciju uskotrupnih aviona. Evropski proizvođač razvija tehnologije za budućeg naslednika najbojnijih modela iz A320 porodice, a novo krilo će biti ključno za kreiranje potpuno novog aviona.

Britanski ministar industrije Nusrat Gani otvorio je centar za razvoj novih tehnologija krila u Airbusovoj fabrici u Filtonu u jugozapadnoj Engleskoj, koji bi trebalo da doprinese razvoju krila, koja su duža, lakša i tanja, preneo je Reuters.

- Naš program je da pripremimo tehnologije, koje će nam biti potrebni za sledeću generaciju Airbusovih aviona, koji god da je to - rekla je novinarima Sju Partridž, direktora fabrike i prva žena Airbusovog programa "Wing of Tomorrow".

Otvaranje Airbusovog razvojnog centra  se događa u momentu kada Boeing istražuje primenu izduženih ultralakih krila nazvanih "Truss-Braced Wings". Izbor dizajna krila i metoda proizvodnje, zajedno sa razvojem motora, bi trebalo da oblikuje avion nove generacije koji bi mogao da se razvije u narednim decenijama.

Skup sport

Izvori iz industrije procenjuju da Airbus investira "stotine miliona" dolara na program "Wing of Tomorrow". Zvanično, istraživanje bi moglo biti od koristi bilo kom projektu, ali sve oči su uprte u naslednika uskotrupnog modela A320, za koji je Airbus rekao da bi mogao da bude uveden između 2035. i 2040. godine.

Partridž je navela da kompanija razvija "kompozitne materijale kako bi smanjila težinu krila, ali ona moraju da budu po pravoj ceni i pravoj mogućnosti proizvodnje". Trenutno najprodavaniji A320, odnosno A321 i konkurentski Boeing 737 napravljeni su od aluminijuma, ali inženjeri veruju da će kompozitni materijali omogućiti da buduća krila budu stanjena na nove efikasne načine.

Glavna prepreka u primeni ove tehnologije je ta što su kompozitni delovi previše skupi za proizvodnju - jaz koji je teže nadoknaditi na A320 i 737 nego na većim mlaznjacima koji su već napravljeni od kompozita. Partridž je rekla da je Airbus pregovara sa najmanje tri dobavljača o smanjenju troškova kompozita.

(Aero.rs/Telegraf Biznis/AŠ)

Video: Erbas C295 - Novi transportni avion Vojske Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>