• 2
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Airbus A319 Air Serbia skrenut u Moskvu: Pao pritisak ulja u motoru?

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Predstavnik Službe za vanredne situacije je prema ovim izvorima izjavio da je avion "prinudno sleteo zbog aktivacija senzora zbog pada pritiska ulja u levom motoru"

  • 2
Air Serbia Salinger Igor

Avion Air Serbia na današnjem letu JU668 od Beograda (BEG) do ruskog grada Kazanj umesto na svoju planiranu destinaciju sleteo je u Moskvu, na aerodrom Šeremjetovo (SVO), preneli su domaći mediji pozivajući se na ruske izvore

Predstavnik Službe za vanredne situacije je prema ovim izvorima izjavio da je avion "prinudno sleteo zbog aktivacija senzora zbog pada pritiska ulja u levom motoru", navode agencije uz konstataciju da "prilikom prinudnog sletanja niko od putnika i posade nije povređen"

Air Serbia A319 Airbus Salinger Igor
Avion Airbus A319 (agencijski izvestaji netacno navode znatno veći A321, koga Air Serbia ni ne poseduje) registarske oznake YU-APK poleteo je rano jutros iz Beograda u 6:38 po UTC vremenu (4:38 po srednjeevropskom) i let se odvijao rutinski ustaljenom rutom preko Vojvodine, Mađarske, Slovačke, Poljske i Litvanije - zaobilazeći ukrajinski i beloruski vazdušni prostor, može se videti praćenjem javno dostupnih ADS-B podataka.

Posle dva sata leta, JU668 iz Litvanije ulazi u Rusiju gde nastavlja let na visini od 37.000 stopa (FL370, oko 11.250 m) ali nekoliko minuta pre 09:00 časova počinje da snižava i skreće ka Moskvi, verovatno usled gore navedene indikacije kvara.

Sletanje na moskovski aerodrom stziče se utisak da je obavljeno rutinski, iako se na radarskoj slici ne vidi poslednjih nekoliko minuta leta - u 9:25 avion je bio na nekoliko minuta od piste na visini od oko 2.000 stopa (650 m)

Profil leta ne prikazuje nikakvu "dramu" što nije ni iznenađujuće imajući u vid da su moderni putnički avioni dizajnirani da mogu da lete - ili bar sasvim bezbedno slete - i bez jednog motora, a takve i mnogo znatno izazovnije situacije piloti redovno uvežbavaju na simulatorimo i postoje jano definisane procedure kako postupiti ako dođe do indikacije neke nepravilnosti.

Airbus A319 YU-APK (fabrički broj 2032) proizveden je 2003. godine i pogone ga dva motora IAE V2500. U Floti Air Serbia je od 2019,. godine

(Aero,.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Noca

    15. avgust 2023. | 21:34

    Hmm hajde neka bude tako.Mada razlog to samo neko zna. Mi smo takav narod da nam svasta pada napamet

  • Dušan

    11. avgust 2023. | 06:54

    Brzo će on da nasavi let. Očas posla će Rusi da ga iznervitaju, pa će mu se dići pritisak u motoru!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>