Kako je Air India izgubila Boing 737-200 i otkrila ga tek posle više od decenije

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Ljudi i kompanije ponekad izgube dokument, ključ ili opremu, ali da nestane čitav avion – to se retko dešava. Obaveštenje koje je aerodrom u Kolkati nedavno poslao Er Indiji (Air India) pokrenulo je neočekivanu proveru imovine. Osoblje aerodroma saopštilo je da se u zabačenom delu kompleksa nalazi stari Boing 737-200 sa registracijom VT-EHH i zatražilo njegovo uklanjanje. U kompaniji je odmah provereno da li je avion zaista njihov, a interna evidencija otkrila je da se ovaj 737 već godinama ne nalazi ni na jednom aktivnom spisku imovine.

Dokumentacija pokazuje da je VT-EHH obavio prvi probni let 30. avgusta 1981. i da je isporučen Indian Airlinesu 8. septembra 1982. Gotovo dve decenije služio je kao putnički avion, a početkom 1998. prešao je u Alliance Air, gde je leteo na regionalnim linijama. Poslednji put u toj ulozi poleteo je 4. jula 2007. godine.

Nakon povratka u Indian Airlines, avion je pretvoren u kargo verziju i dodeljen letovima Indijske pošte. U toj konfiguraciji koristio je motore Pratt & Whitney JT8D-17A. Period posle 2007. i spajanje Indian Airlinesa sa Er Indijom učinili su njegov status složenijim, jer je avion prelazio između različitih operativnih sektora u vreme kada su se baze podataka centralizovale i menjale.

Baza podataka pokazuje da je VT-EHH parkiran 2012. godine na aerodromu Netaji Subhas Chandra Bose International Airport (CCU). Mesto na kojem je ostavljen bilo je van glavnih dešavanja i u praksi se nalazilo daleko od redovnih aktivnosti na aerodromu. U godinama posle toga avio-kompanija je prolazila kroz reorganizacije, uključujući i privatizaciju, a avion se ne pojavljuje u dokumentima prenetim novom vlasniku.

Podaci sajta Airfleets pokazuju da je okvir aviona od 2019. korišćen kao statički objekat, pa čak i kao restoran, pre nego što je ponovo ostavljen u stanju zapuštenosti. Ta epizoda nije potrajala, ali je doprinela njegovom daljem udaljavanju od zvaničnih evidencija.

Tek kada je aerodrom zatražio uklanjanje aviona, Er Indija je ponovo povezala sve elemente njegove istorije. Nakon što je vlasništvo potvrđeno, pokrenut je postupak prodaje. Kompanija nije objavila kome je avion prodat, ali zbog starosti i stanja konstrukcije gotovo izvesno je da će VT-EHH biti iskorišćen za reciklažu ili statičku namenu.

VT-EHH je završio put koji je započeo kao putnički avion Indian Airlinesa, nastavio kroz regionalni saobraćaj Alliance Aira i poštansku službu Er Indije, a okončao deceniju neprimetan na zabačenoj poziciji aerodroma u Kolkati. Otkriće je zatvorilo njegovo poslednje, najtiše poglavlje.

(Aero.rs)

Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>