• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 5 min.

Airbus 321 koji je uspaničio Beograđane: Krenuo za Pariz, sleteo u Beograd

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 5 min.

Aero.rs je dobio potvrdu sa beogradskog aerodroma da je avion turske avio-kompanije preusmeren zbog medicinskih razloga

  • 0
Turkish Airlines Airbus A321 Shutterstock

"Napravio krug iznad Novog Sada... pa krug oko Beograda... sve vreme su točkovi bili otvoreni..."

Ovo su samo su neka od opažanja aviona Turkish Airlinesa u nedelju iznad Beograda. Da je Airbus A321 sleteo iz prvog pokušaja na Aerodrom Nikola Tesla verovatno niko ne bi ni primetio da je taj avion krenuo iz Istanbula za Pariz a sleteo u Beograd - a još manje to objavljivao na Instagramu i Facebooku.

Na društvenim mrežama su se mogle pročitati razne teorije zbog čega se tako nešto dešava.

Portal Aero.rs vam donosi detaljano objašnjenje jučerašnjih događaja - bez bombastičnih fraza i naslova uz rizik da bude veoma dosadno i nezanimljivo onima koji su gladni senzacije i šokantnih razvoja situacije.

Letelica koja je "izazvala dramu" na nebu iznad Srbije je jedan sasvim obični i na nebu veoma rasprostranjeni Airbus A321 (registracione oznake TC-JSK), kompanije Turkish Airlines. Ovaj dvomotorni mlazni avion, uz Boeing 737 u istoj kategoriji, je omiljeni izbor mnogih svetskih aviokompanija za srednje linije uključujući i srpskog nacionalnog avio prevoznika- doduše u nešto kraćim verzijama A319 i A320.

Avion je prema podacima servisa za praćenje letova FlightRadar24 bio na letu TK1825 između Istanbula (IST) i Pariza (CGD) ali se oko sat sat vremena nakon poletanja iz Turske očigledno pojavio neki problem; kasnije ćemo saznati da je u pitanju tzv. medical emergency ondosno pogoršano stanje nekog od putnika

U tom trenutku avion je bio u sasvim rutinskoj i uopšteno nezanimljivoj fazi leta  iznad severnog dela Rumunije na visini od 34.000 stopa (FL340, oko 10.300 m) , tzv. kruzing (od engl cruise - krstarenje).

Negde na potezu između Arada i Temisvara, radarski podaci pokazuju da je napravio zaokret ka jugozapadu što jasno ukazuje na to da je posada zatražila hitno sletanje u Beograd.

Sletanja na beogradski aerodrom Nikola Tesla Salinger Igor

Mada je aerodrom u Temišvaru bio geografski bliži, ni Budimpešta nije daleko, to ne znači da avio-kompanija nužno želi da ga koristi u hitnim slučajevima. Ovo naravno zavisi od vrste problem sa kojim se suočava i diskreciono je pravo kapetana da odluči gde želi da preusmeri avion, naravno u koordinaciji sa ostalim članovima posade i operativnim centrom kompanije

Svaki avio prevoznik definiše listu aerodroma na ruti leta koji su poželjna mesta za sletanje u slučaju nužde, a Beograd svakako ima prednost u odnosu na Temišvar zbog činjenice da se na aerodromu nalazi servis Jat Tehnika kao i da je na Tesli bazirana Air Serbia - partner Turkish Airlinesa koji može da se pobrine za njegove putnike.

Ono što je za mnoge bilo dramatično je činjenica da je TC-JSK preleteo Novi Sad iako on nije na pravolinijskoj putanji između Beograda i Temišvara. Takvo kretanje aviona ima svoj razlog: letelica mora da ispoštuje standardne procedure prilaza aerodromu.

Avion ne može - bar ako poštuje pravila ponašanja u vazdušnom prostoru - da priđe aerodromu sa bilo koje strane već ga kontrola letenja usmerava na prilazne putanje koje su u uporebi u tom trenutku - a to opet zavisi or raznih fatora, smera vetra, eventualnih padavina, intenziteta saobraćaja...

Putanja leta TK1825 Flightradar24.com

Sličnu prilaznu putanju su imali i drugi avioni koji su tog dana sletali na beogradski aerodrom iz pravca severa (pravac 300, odnosnu na pistu 12R) te se može zaključiti da nije bilo nikakve drame već da je posada Turkish Airlinesa samo poštovala instrukcije kontrole letenja.

Treći događaj koji je možda i najviše privukao pažnju javnosti je neuspešan pokušaj sletanja aviona na aerodrom.

Turkishovi piloti su gotovo sigurno - iz nekog razloga -  procenili da sletanje ne može da se obavi bezbedno zbog čega su od njega i odustali, ako je verovati flightradaru na manje od 100 metara visine iznad piste. Razlog neuspešnog sletanja nije poznat ali potencijalno nepovoljan pravac duvanja vetra i još uvek pun i težak rezervoar sa gorivom mogu da pruže objašnjenje.

Piloti se još tokom obuke uče da je bezbednost prioritet broj jedan, a kako sletanje predstavlja jednu od najrizičnijih faza leta posada ulaže dodatne napore da sigurno prizemlji letelicu i što je najbitnije, da ukoliko proceni da se sletanje ne može obaviti optimalno, "naprave krug" (tzv go around procedura) i pokušaju drugi put.

Avion je potom ponovo počeo da uzleće, a nakon preleta iznad Save posada je napravila polukružni zaokret kako bi se vratila na zadatu putanju sletanja i pokušala da se spusti na Teslu. Drugi pokušaj je bio uspešan i A321 je sleteo u 14:45 - dva sata nakon poletanja iz Istanbula. Avion je bio parkiran na B platformi beogradskog aerodroma.

 
 
 
 
Ver esta publicación en Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Una publicación compartida de 192.RS (@192_rs)

Aero.rs je dobio potvrdu sa beogradskog aerodroma da je avion turkse avio-kompanije preusmeren zbog medicinskih razloga (medical emergency).

"Sve relevantne aerodromske službe su reagovale u najkraćem mogućem roku, a zbrinjavanje putnika kojem je potrebna medicinska pomoć je izvršeno u najkraćem roku," poručuju sa aerodroma.

Avion TC-JSK je gotovo celo poslepodne ostao na aerodromu Nikola Tesla, a svoj put ka francuskoj prestonici je nastavio tek oko 22:00. Zbog preusmeravanja aviona i dugog zadržavanja u Beogradu, avion nije mogao da obavi povratni let iz Pariza za Istanbul, a po podacima sajta FlightRadar24 letelica će se vratiti tek danas.

Turkish Airlines Airbus A321 Shutterstock

Između najvećih gradova Turske i Francuske postoji desetine dnevnih letova, a većinu obavlja upravo Turkish Airlines. Dok na liniji između aerodroma Šarl de Gol i Istanbula kompanija Air France saobraća samo jednom dnevno, turski nacionalni avio-prevoznik to čini šest, a nekada i sedam puta.

Na liniji lete uglavnom uskotrupni avioni ali Turkish Airlines često koristi i velike širokotrupne letelice kao što su Airbusi A330-200 i A330-300.

Putnicima je dostupna i linija Istanbul Sabiha Gokčen (SAW) - Pariz Šarl de Gol (CDG) na kojoj lete Turkish Airlines i njegov domaći konkurent Pegasus Airlines.

(Aero.rs)

Video: St Martin - Princess Juliana Airport: Prelepa Marija "hvata" avione

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>