Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Kazahstanci očekuju putnike iz Srbije
Kazahstanska avio-kompanija SCAT Airlines (DV) uspostavila je redovan avio-saobraćaj između Astane i Beograda u ponedeljak, letom DV817 koji je sleteo na beogradski aerodrom Nikola Tesla oko 02.30 časova. Let je trajao 5 sati i 44 minuta, a obavljen je avionom Boeing 737-8 MAX (UP-B3737).
U početnom periodu planirana su dva nedeljna leta, ponedeljkom i četvrtkom. Približavanjem letnje sezone, od kraja maja naredne godine SCAT Airlines namerava da leti četiri puta nedeljno. Prema dostupnim informacijama, letovi će se obavljati avionima Boeing 737-800, iako je za inauguracioni let korišćen noviji MAX model.
U gluvo doba noći na Aerodromu Nikola Tesla prvi let SCAT Airlines dočekala je predsednica Narodne skupštine Republike Srbije Ana Brnabić, a kazahstanska delegacija koju je predvodio pomoćnik ministra saobraćaja Talgat Lastajev imala je tokom prepodneva i sastanak sa srpskim kolegama u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije.
Sastankom je predsedavala v.d. pomoćnika ministra za vazdušni saobraćaj i transport opasne robe Verica Ječmenica, uz učešće Direktorata na čelu sa direktorkom Mirjanom Čizmarov, kao i generalnog direktora kompanije Air Serbia (Er Srbija) Jirija Mareka, saopštio je DCV, o čemu ste mogli da čitate u posebnoj vesti na portalu Aero.rs.
Gosti iz Kazahstana upriličili su u Beogradu i susret sa domaćim — ali i kazahstanskim, koje su doveli sa sobom — novinarima, influenserima i partnerima. Pored gore pomenutog pomoćnika ministra Lastajeva, obratili su se i predsednik SCAT Airlines Vladimir Denisov, kao i Madi Atamkulov, ambasador Republike Kazahstan u Beogradu.
Skoro svi oni pomenuli su kao možda i najznačajnije za otvaranje linije predsednike obe države — Kasima Tokajeva i Aleksandra Vučića. Primetna je otvorena želja predstavnika Kazahstana da srpskom turističkom tržištu predstave svoju zemlju: „O Kazahstanu se do sada nije puno govorilo, ali to želimo da promenimo”, kaže ambasador Atamkulov. Zanimljivo je bilo i njegovo pominjanje „želje da uključe i srpsku avio-kompaniju“ u obavljanje saobraćaja između dve države.
                                Predstavnici kazahstanske delegacije napomenuli su da će njihova linija omogućiti i građanima Ruske Federacije da preko Beograda putuju u države u koje ne mogu iz Rusije zbog sankcija na vazdušni saobraćaj koje su uvedene početkom rata u Ukrajini.
Zvanični prodajni zastupnik u regionu SCAT Airlines je TAL Aviation a za pružanje usluga opsluživanja na aerodromu Ni9kola Tesla izabran je SKY Partner.
SCAT Airlines je druga po veličini avio-kompanija iz Kazahstana sa sedištem na međunarodnom aerodromu u Šimkentu. Osnovana je 1997. godine i obavlja letove ka svim većim gradovima Kazahstana, kao i destinacijama u okolnim državama. Glavna baza je Šimkent, a fokus aerodromi su Aktau, Nursultan Nazarbajev i Almati.
Naziv kompanije potiče od skraćenice Special Cargo Air Transport, iako danas prvenstveno obavlja putničke letove. SCAT je osnivač čarter-brenda Sunday Airlines, pod čijim imenom leti deo širokotrupnih aviona.
Kompanija je 2018. nabavila prvi Boeing 737 MAX 8 u postsovjetskom regionu i iste godine postala punopravni član IATA. Tokom globalne zabrane 737 MAX, i Kazahstan je zaustavio korišćenje tog tipa aviona, a SCAT je 2021. postao prva avio-kompanija van Severne Amerike koja je vratila ovaj tip u komercijalni saobraćaj.
Okosnicu flote čini 24 aviona Boeing 737, od čega četiri starije Classic varijante (-300 i -500) i 30 NG / MAX, odnosno -700, -800, -8MAX i -9MAX. Od drugih tipova, avio-kompanija raspolaže sa dva Boeing 757-200 i jednim Boeing 767-300, kao i dva regionalna Bombardier CRJ200.
Predsednik SCAT Airlines Vladimir Denisov za Aero.rs rekao je da avio-kompanija ima u vlasništvu oko 70% aviona, dok je 30% u vlasništvu lizing-kompanija, kao i da očekuju još sedam Boeing 737 MAX aviona, koji su naručeni i treba da stignu 2026. i 2027. godine. Denisov je otkrio i da se uskoro očekuje nabavka širokotrupnih Boeing 777.
Uspostavljanje redovne linije između Beograda i Astane prvi put — barem u skorije vreme — pominjano je u septembru prošle godine tokom posete predsednika Kazahstana Kasima Tokajeva Srbiji.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
                                    
                                
                                
                                    
Dragutin
8 aviona mesecno do Astane? Ko? Pa nije Srbija Kina, a ni Švajcarska
Podelite komentar