• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Požar na avionu Air China, putnici evakuisani sa zapaljene strane!

Vreme čitanja: oko 2 min.

Posada aviona je prijavila dim u odeljku za teret i toaletu aviona, a razlog tome je bio požar na levom motoru

  • 0
air china - SPEC Foto: Shutterstock

Airbus A320neo kompanije Air China morao je da obavi hitno sletanje u Singapur nakon što se levi motor letelice zapalio.

Incident se dogodio u nedelju 10. septembra na letu CA403 između Čengdua (TFU) i Singapura (SIN) koji je tog dana obavljao B-305J - pet godina star Airbus A320neo. Veći deo leta je prošao bez problema ali se situacija drastično promenila neposredno pre sletanja na aerodrom Changi.

Posada kineskog aviona je svega dvanaest minuta pre dolaska u Singapur na transponderu emitovala kod 7700 - rezervisan za hitne slučajeve, prenosi Aero Time.

Singapurski aerodrom je na svom X nalogu saopštio da je posada aviona prijavila dim u odeljku za teret i toaletu aviona, a razlog tome je bio požar na levom motoru. Dim se veoma brzo počeo širiti putničkom kabinom što je otežalo disanje putnicima.

Kontrola letenja je letu CA403 dozvolila hitno sletanje na Changi i avion je bezbedno prizemljen u 16:15 po lokalnom vremenu. Odmah nakon zaustavljanja letelice su se aktivirali tobogani za evakuaciju koje su putnici koristili da napuste avion.

Ceo let je trajao četiri sata i 44 minuta.

Ono što je mnogima privuklo pažnju je da su putnici evakuisani niz tobogana sa leve strane avione, iste one gde je bio požar, što je u suprotnosti sa bezbednosnim procedurama - gleda se da se evakuacija putnika u tavim slučevima obavlja sa strane koaj nije zahvaćena plamenom ili drugom opasnošću.

Vatrogasna služba singapurskog aerodroma je brzo reagovala i ugasila plamen na levoj pogonskoj jedinici. Svega devet od ukupno 149 putnika je pretrpelo lakše povrede - prijavljene su blaže ogrebotine nastale tokom evakuacije kao i inhalacija dima.

Problematični avion je odvučen na parking poziciju u 18:00 dok je uzletno-sletna staza otvorena sat vremena kasnije, saopštila je Uprava za civilno vazduhoplovstvo Singapura (Civil Aviation Authority of Singapore - CAAS).

Agencija za istraživanje bezbednosti saobraćaja (Transport Safety Investigation Bureau - TSIB) je pokrenula istragu povodom ovog incidenta.

Avion registarske oznake B-305J proizveden je 2018. godine u Airbusovoj fabrici u Tjencinu pod serijskim brojem 8594. Letelica koristi Pratt & Whitney PW1000G motore nove generacije koje pored A320neo "nose" i Airbus A220, Embraer E2 i ruski Irkut MC-21.

(Aero.rs/AŠ)

Video: Maganik: Pola veka od jedne od najtragičnijih avio nesreća Jugoslovenskog Aerotransporta

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>