• 1
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

Air Pink: Uskoro odluka o pokretanju regionalnog avio-saobraćaja

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

Air Pink planira da u narednih šest meseci nabavi dve do četiri letelice i pokrene letove ka regionalnim destinacijama

  • 1
AirPink, Air Pink Foto: AirPink

Srpska vazduhoplovna industrija uskoro bi mogla da dobije novog igrača u putničkom avio saobraćaju: vlasnik Pink Media Group Željko Mitrović izjavio je na svojoj televiziji kako će Air Pink uskoro započeti letove na redovnim linijama.

On je u programu televizije Pink rekao da je "na granici da donese odluku da pokrene redovne operacije i to po niskotarifnom biznis modelu". Ono što celu priču za vazduhoplovnu javnost i profesionalce čini dodatno zanimljivijom je namera da se letovi obavljaju Embraerima 145 kapaciteta 49 putnika.

Air Pink planira da u narednih šest meseci nabavi dve do četiri letelice i pokrene letove ka regionalnim destinacijama, poručio je vlasnik i direktor Pink Media Goup u televizijskom programu.

Željko Mitović je za Aero.rs na marginama sajma naoružanja Partner 2023 potvrdio svoje namere, ali i precizirao da je u pitanju regionalni čarter saobraćaj.

"Prepoznali smo da imamo mnogo potencijalnog posla u čarter oblasti i te letilice bi bile idealne za čarter. Ovog leta se dešavalo da veliki avioni kao što je Airbus ili Boeing imaju overbooking, 10-20 putnika bi još trebalo da uđe... i onda se pojavila ideja i upravo taj model aviona bi bio fenomenalan, a rizik bi bio sveden na minimum. Mislim da ćemo u narednih mesec dana doneti odluku, a ako je donesemo onda bi je realizovali u roku od tri do četiri meseca", kaže Mitrović i dodaje da bi se deo saobraćaja obavljao kontinuirano, u formi "redovnog čartera".

Embarer ERJ145 važi za "specifičan avion za specifične linije", sa relativno visokim troškovima upotrebe i koriste ga upravo regionalne avio-kompanije, uglavnom u SAD i Africi. One neretko dobijaju subvencije za svoje letove ili obavljaju saobraćaj za nekog većeg prevoznika.

Avion ERJ EMB 145 Foto: Shutterstock
Air Pink jedan je od najvećih evropskih operatera iz segmenta poslovne avijacije. Osnovana je 2004. godine, a njena baza je na aerodromu Nikola Tesla u Beogradu.

Prvi čovek Pink Media Group se gostujući na TV Pink pohvalio da njegova aviokompanija "ima 22 aviona i da je drugi najveći operater biznis aviona u Evropi".

Prema javnom dostupnim podacima Direktorata civilnog vazduhopovstvam, u registru je na ime Air Pink d.o.o. upisano 16 aviona, a većinu čine letelice iz popularne pordice Cessna Citation. Air Pink koristi i dva veća Embraer Legacy (EMB135BJ) koji su za letenje i održavanje skoro pa sasvim kompatibilni sa planiranim Embraer ERJ145.

Prema podacima objavljenim u medija, Air Pink je nedavno osnovala i kompaniju Air Emeralds. Aero.rs nije mogo da nezavisno potvrdi ove informacije, a javno dostupni podaci Direktorata civilnog vazduhoplovstva pokazuju da Air Emerlads ima jednu Cessnu Citation 525A.

Air Pink takođe ima dozvolu zemaljskog operatera na beogradskom aerodromu i već neko vreme obavlja usluge hendlinga, odnosno prihvata i opsluživanja vazduhoplova na aerodromu Nikola Tesla za svoje letove ali i avione drugih korisnika aerodroma, uglavnom u segmentu generalne avijacije.

Vlastiti hendling aviona bi takođe bio potencijalno koristan za planirane redovne operacije.

U prethodne dve decenije u Srbiji je više puta inicirano pokretanje niskotarifnih i čarter avio-kompanija ali su se svaki put takvi pokušaji pokazali kao neuspešni.

Jedan od pionira bio je Inter Air Link - podružnica Jat Airwaysa osnovana 2003. godine koja je trebala da obavlja niskotarifne letove ka regionu koristeći ATR 72. Od nje se odustalo zbog navodnog nezadovoljstva pilota, prenosi Ex Yu Aviation News.

Srpska javnosti je samo dve godine prilično pompezno predstavljen Air Maxi, pokušaj Miroslava Miškovića da na velika vrata uđe u vazduhoplovnu industriju, u saradnji sa tada već posrnulim Aviogenexom. Air Maxi nikada nije zaživeo, a Mišković je kasnije izjavio kako se od projekta odustalo zbog nepovoljnih prognoza studija izodljivosti.

Kompanija Centavia je bila poslednja u nizu koja se oprobala u avio-biznisu. Namera je bila da se započne sa low fare operacijama, ali su u počeku - ispostavuilo se ubrzo i do kraja - obavljali čarter letove. Centavia je 2006. godine pokrenula letove sa dva BAe 146-200 ali je za svega nekoliko meseci obustavila operacije.

(Aero.rs/AŠ/SI)

Video: Blanik kup: Rekordan broj jedrilica nad Trstenikom

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ahaaaa

    3. oktobar 2023. | 18:14

    To li su ti avioni sto ih je zeznuo onaj lazni milijarder , dobro idu svi lete odavde donde i odjednom nigde, nema Ilje zeta nema hermes tasne luksuz se pretvorio u sou program. Hahaha

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>