• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Uštede vremena i novca odlučuju pobednika u trci za nove putnike u avio-saobraćaju

Vreme čitanja: oko 2 min.

Avio-kompanije u SAD počele da primenjuju originalna i naizgled jednostavna rešenja koja sačuvaju po nekoliko miliona dolara na godišnjem nivou

  • 0
Avion Ameriken Erlajnz American Airlines aerodrom Pitsburg Foto: Tanjug/AP

Ušteda vremena i novca postala je imperativ avio-kompanijama u celom svetu. Kako bi se do toga došlo, ne može se štedeti samo na obrocima u ekonomskoj klasi, već i na drugim stvarima: smanjenju gužvi prilikom ukrcavanja u avion, ili skraćenju taksiranja.

Mnogi veliki prevoznici odavno su ušli u proces izrade posebnih procedura koje će doprineti uštedama, ali je, kako se u ovom trenutku čini, kompanija American Airlines  (AA) otišla najdalje u primeni sopstvenih procedura.

Prema prvim dostupnim podacima, ova avio-kompanija uspeće da na godišnjem nivou uštedi 5.3 miliona litara goriva zahvaljujući primeni nove tehnologije u dodeli gejtova (izlaza) za letove na Međunarodnom aerodromu Fort Vort u Dalasu (DFW), savezna država Teksas.

Avion aerodrom Junajted Erlajnz United Airlines Delta Airlines Logan Boston Foto: Tanjug/AP
Ovaj aerodrom sa 135 gejtova je glavno američko čvorište za letove kako na domaćem, tako i na međunarodnom planu. Zahvaljujući uvođenju novih procedura, avio kompanije su uštedele u proseku po dva minuta pri taksiranju aviona, što je omogućilo i velike uštede u gorivu koje ističu u AA.

Na Aerodromu Fort Worth drastično je smanjeno i zagušenje gejtova, potvrdio je Dejvid Sejmur, izvršni direktor American Airlinesa. On je dodao da su zagušenja izlaza dovodila do odlaganja letova i velikih kašnjenja, navodi CNBC. 

Smart Gating sistem primenjen je i na Međunarodnom aerodromu Šarlot Daglas (CLT), Međunarodnom aerodromu Majami (MIA), Nacionalnom aerodromu Ronald Regan (DCA), Međunarodnom aerodromu O'Hare u Čikagu (ORD), a American Airlines planira da ovu tehnologiju uključi u svoje operacije na aerodromu Feniks Skaj Harbor u Feniksu (PHX).

I druge kompanije pokušavaju da uštede na vremenu pre poletanja.

Tako u kompaniji United Airlines (UA) primenjuju novu proceduru ukrcavanja za putnike ekonomske klase:  najpre u avion ulaze oni koji sede do prozora, potom se pune sedišta sredine, da bi na kraju ulazili putnici koji su u prolazu. Ova metodologija donela je po dva minuta uštede po letu prilikom ukrcavanja.

Kompanija Southwest Airlines (WN) rešila je da u mostu za ukrcavanje postavi veće putokaze i da pušta muziku jakog, brzog ritma što ubrzava kretanje putnika, navodi Euronews.

Avion aerodrom Sautvest Erlajnz Southwest Airlines Čikago Tanjug/AP
Niskotarifna kompanija Frontier Airlines (F9) rešila je da skrati vreme ukrcavanja u avion tako što putnici mogu da uđu na dvoja vrata preko klasičnih pokretnih stepenica, a ne samo jedna.

Ovaj avio-prevoznik trenutno samo na aerodromu u Denveru primenjuje ovu tehnologiju, ali će ubrzo tako ukrcavati putnike u nekoliko američkih vazdušnih luka.

U prvih osam meseci ove godine, 76,4% američkih letova stiglo je sa zakašnjenjem manjim od 15 minuta u odnosu na planirano vreme dolaska, što tamošnje vlasti smatraju kao dolazak na vreme.

(Aero.rs)

Video: Challenge Air Boeing 747 Cargo Jumbo jet

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>