Neće grom u Jumbo Jet: Vanredna inspekcija svih Boeing 747 aviona obavezna u naredna četiri meseca

   
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Američka Savezna uprava za civilno vazduhoplovstvo (Federal Aviation Administration - FAA) izdala je direktivu za vanrednu inspekciju svih Boeinga 747. Avio-kompanije koje koriste Jumbo Jet letelice moraju u narednih tri do četiri meseca da provere ispravnost sistema za zaštitu od udara gromova.

FAA je u četvrtak 30. novembra izdala novu direktivu o plovidbenosti (Airworthiness Directive) kojom se američkim avio-prevoznicima nalaže hitan pregled Boeinga 747.

Američki proizvođač je nedavno otkrio da zaštita od udara gromova na nekoliko B747 degradira ubrzanim tempom zbog čega je FAA naredila da se iste pregledaju na svim letelicama, prenosi Air Cargo News.

747 Salinger Igor
Boeing je takođe otkrio pukotine u instalacijama kod rezervoara gorivo B747-8 što prema mišljenju stručnjaka u FAA predstavlja veliki rizik za bezbednost vazdušnog saobraćaja.

Operateri teretnih aviona imaju 120 dana da izvrše provere na svojim Boeinzima 747 dok inspekcija putničkih Jumbo Jetova mora biti izvršena u narednih 90 dana.

Avio-kompanije, očekivano, nisu zadovoljne direktivom FAA zbog privremenog prizemljenja velikog broja njihovih aviona.

Air Atlanta Icelandic Boeing 747F Shutterstock

Velike putničke avio-kompanije u SAD poput United Airlinesa, Delte ili American Airlinesa više ne koriste Boeinge 747 ali isto se ne može reći za teretne prevoznike koji lete sa desetinama Jumbo Jetova - kako starim tako i novim. Najviše B747 u SAD ima Atlas Air Worldwide Holdings sa flotom od 56 Boeing letelica, piše Air Cargo News pozivajući se na FlightGlobal.

Među većim operaterima Boeinga 747 u SAD nalaze se i UPS i Kalitta Air u čijim se flotama nalazi desetine aviona ovog tipa.

Boeing 747 jedan je od najprepoznatljivijih aviona razvijen šezdesetih godina prošlog veka. Svoju popularnost među avio-kompanija stekao je zbog, za to vreme, naprednih tehnologija i velikog doleta. Kod putnika, avion je postao prepoznatljiv po "grbi", odnosno drugom sprat u kojem su leteli ili još uvek lete imućniji putnici.

Veliki broj putničkih B747 u međuvremenu je konvertovan u teretnjake kako bi se letelicama produžio radni vek.

(Aero.rs)

Video: Antonov Airlines An-124

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>