• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Poslednji Mohikanac: Iljušin Il-96 vraćen na Kubu nakon 16 meseci u Rusiji na servisu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ovaj tip aviona povukli su iz upotrebe i ruski avio-prevoznici te je Cubana preostala jedini komercijalni korisnik Iljušina

  • 0

Iljušin Il-96-300 avio-kompanije Cubana konačno je vraćen svom vlasniku nakon što je proveo skoro godinu i po dana na održavanju u Rusiji. Letelica je tradicionalnim pozdravom "vodenim topovima" dočekana u Havani.

Širokotrupni avion ruske, odnosno sovjetske proizvodnje Iljušin Il-96-300 vraćen je u nedelju 3. decembra avio-kompaniji Cubana nakon što je letelica provela čak 16 meseci na servisu u Rusiji. Avion registracije CU-T1250 poleteo je prošle nedelje sa aerodroma Moskva Žukovski (ZIA) zaputivši se ka Havani (HAV).

Iljušin je na svom putu do Kube imao jedno međusletanje u Kanadi, tačnije gradu Gander (YQX) gde je dopunjen gorivom, prenosi Simple Flying.

CU-T1250 je poslednji putnički Iljušin Il-96-300 u redovnom putničkom saobraćaju. Ovaj tip aviona penzionisali su i ruski avio-prevoznici te je Cubana preostala jedini korisnik Iljušina, barem onog kojim se mogu prevoziti običani smrtnici.

Naime, ovaj tip je u upotrebi još u predsedničkoj floti Ruske Federacije gde mu je zadatak prevoz najviših državnih zvaničkika uključujući i predsednika Vladimira Putina. Jedan primerak koristi i ruska federalna služba bezbednosti (FSB) ali ni on nije dostupan za prevoz komercijalnih putnika.

Iljušin IL-96-300 Salinger Igor

Povratak aviona nakon veoma dugaih radova u Rusiji veliki je znacajan za kubansku nacionalnu avio-kompaniju koja u prethodnih nekoliko godina ima velikih problema sa svojom flotom. Portal Simple Flying piše da je od ukupno dvanaest letelica u Cubaninoj floti svega tri aviona trenutno aktivno.

Cubana "na papiru" ima tri Il-96 ali oni su prema dostupnim informacijama uskladišteni od 2017. i 2021. godine.

Iljušin Il-96 je širokotrupni avion razvijen na platformi starijeg Il-86 krajem osamdesetih godina u Sovjetskom Savezu. Avion predstavlja jedno od najvećih tehnoloških dostignuća bivšeg SSSR u domenu vazduhoplovne industrije ali uprkos tome nije imao komercijalnog uspeha.

Pored Cubane čija je okosnica širokotrupne flote upravo Il-96, ovaj avion je u prošlosti koristio i Aeroflot.

Nakon što je Zapad uveo sankcije Ruskoj Federaciji 2022. godine i zabranio prodaju aviona ovoj zemlji, avio-prevoznici su počeli da se okreću domaćoj industriji. Kao budućnost dugolinijskog saobraćaja ruske vlasti vide Iljušin Il-96-400M - modernizovanu verziju Il-96

Ovaj avion je nedavno imao i svoj prvi let, a više o tome možete pročitati u posebnoj vesti na portalu Aero.rs.

(Aero.rs)

Video: Antonov Airlines An-124

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>