Bura u Senatu i Kongresu SAD: Da li avio-prevoznici u Americi obmanjuju korisnike programa lojalnosti

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Programi pogodnosti velikih američkih avio-kompanija namenjeni redovnim korisnicima (takozvani Frequent Flyer programi) našli su se na meti istrage američkog Ministarstva saobraćaja (Department of Transportation) zbog onoga što je predstavljeno kao "moguća obmana".

Američki mediji navode da su regulatorna tela SAD pojačala nadzor nad avio-prevoznicima nakon što je u Kongresu potegnuto pitanje "potencijalno obmanjujuće ili nepoštene prakse".

Zvaničnici ministarstva sastali su se sa predstavnicima avio-kompanija kako bi razgovarali o transparentnosti popularnih programa lojalnosti prilikom rezervisanja karata, prenosivosti milja i obaveštenja koja se daju pre unošenja promena, javlja New York Post.

Rukovodstvo prevoznika Delta Air Lines koje je 2020. saopštilo da ima više od 100 miliona članova u svom programu lojalnosti SkyMiles odbilo je da komentariše navode medija. Na isti način su reagovali i u firmi United Airlines. Interesantno je da je Delta u prošloj godini dobila još 8,5 miliona članova ovog programa, a u oktobru ove godine je najavila izmene u svom programu lojalnosti, što je izazvalo budu među korisnicima.

avioni, avio kompanija, Delta Airlines Results Tanjug/AP
Ministarstvo saobraćaja istražuje devalvaciju sakupljenih milja, zbog čega putnicima postaje teže da osvoje promovisane nagrade u vidu karata i drugih pogodnosti.

"Nameravamo da iskoristimo sva svoja ovlašćenja kako bismo pažljivo istražili pritužbe na račun programa lojalnosti", saopštilo je Ministarstvo.

Predsednik Odbora za pravosuđe američkog Senata Dik Durbin, senator iz Ilinoisa i republikanski senator Rodžer Maršal iz Kanzasa postavili su u oktobru ove godine pitanje Ministarstvu saobraćaja i Birou za finansijsku zaštitu potrošača (Consumer Financial Protection Bureau - CFPB) u vezi "zabrinjavajućih izveštaja o nepravednim i obmanjujućim praksama u programima lojalnosti i čestih letova avio-kompanija".

putnici United Airlines Tanjug/AP
"Kompanije menjaju sistem sakupljanja bodova (milja) na način koji je nepošten prema korisnicima, uključujući i praksu devalvacije bodova, zbog koje je potrebno sakupiti više poena nego što je reklamirano, kako bi se dobile nagrade", rekli su Durbin i Maršal i optužili kartične kompanije za naplaćivanje "nečuvenih naknada vlasnicima kreditnih kartica prilikom kupovine avionskih karata".

Najveće avio-kompanije u SAD su svesrdno lobirale u Kongresu kako bi predlog zakona ova dva senatora bio odbijen. Predstavnici prevoznika su tvrdili da njihov predlog ugrožava mogućnost izdavanja kreditnih kartica koje kompanije daju svojim lojalnim korisnicima za kupovinu karata.

Freqent Flyer kartice Foto: Shutterstock
Zbog toga je Durbin imao nameru da predloži Federalnim rezervama da osiguraju da banke ponude izbor najmanje dve mreže (vrste kartica) preko kojih bi mogla da se obradi elektronska kupovina karata, odnosno kreditna transakcija.

Prema navodima avio-kompanija u SAD ima najmanje 30 miliona vlasnika kreditnih kartica koje su izdali američki prevoznici.

(Aero.rs)

Video: Dubai Airshow 2023: Kineske akrobacije na nebu u šarenilu boja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>