• 1

Vreme čitanja: oko 3 min.

Red Wings Airlines: Poslednji Tupoljev Tu-214 ponovo leti

Vreme čitanja: oko 3 min.

Lista radova koji su obavljeni na jedinom Tupoljevu Tu-214 koji je u komercijalnoj upotrebi uključuje generalni remont oba motora, zamenu neispravnih i komponenti kojima je istekao vremenski resurs i kompletno renoviranje enterijera

  • 1

Ruski avio-prevoznik Red Wings Airlines (WZ) preuzeo je od lizing kompanije Ilyushin Finance Co. (IFC) potpuno obnovljen avion Tupolev Tu-214 (reg. RA-64518, serijski broj 44709018)

Ovaj avion star je nešto više od 14 godina i isprva je leteo u floti ruske kompanije Transaero Airlines do 2015.  nakon čega ga preuzima Red Wings. Avion je 2017. vraćen lizing kompaniji IFC.

Interesantan detalj iz istorije ovog vazduhoplova je podatak da je ovaj Tu-214, u vreme dok je leteo u bojama kompanije Transaero,  saobraćao i na liniji Split (SPU) - Moskva Vnukovo (VKO ).

Ovaj ruski avio-prevoznik koji je u svojoj floti imao 62 aviona i leteo na 150 destinacija obustavio je svoje operacije 2015. godine, kada je i vratio Tu-214 kompaniji IFC.  Jedan od poslednjih snimaka aviona načinjen je upravo na aerodromu Split.

Vazduhoplov je izašao iz pogona fabrike Kazan Aviation 2009. i opremljen je sa dva motora tipa PS-90A, potiska po 157 kilonjutna (KN) po motoru.

Za razliku od većine sličnih aviona na zapadu, predviđeno je da avion ima tri člana letačke posade, a avionika je usklađena sa međunarodnim zahtevima za letelice ove klase, navodi sajt Ruavia.

Maksimalni dolet ovog usko-trupnog aviona namenjene za linije srednje dužine pod punim opterećenjem (25.200 kg) je 3.800 kilometara. Sa 11.110 kg tereta ovaj avion može da prevali dužinu od 7.200 kilometara.

Ruski avion Tupolev Tupoljev Tu-214 Foto: Telegram/ ПАО ОАК

Iako je maksimalni broj putnika koje ovaj avion može da primi 210, obnovljeni RA-64518 ima 194 mesta za putnike koji će biti smešteni u ekonomskoj klasi.

Lista radova koji su obavljeni na jedinom Tupoljevu Tu-214 koji je u operativnoj upotrebi u nekoj komercijalnoj avio-kompaniji je duga i između ostalog uključuje generalni remont oba motora, zamenu neispravnih i komponenti kojima je istekao vremenski resurs, kompletno renoviranje enterijera, kao i kompletno sprovođenje procesa servisa i održavanja celog vazduhoplova.

Ruski avion Tupolev Tupoljev Tu-214 Foto: Telegram/ ПАО ОАК

Nakon svih radova, avio je obavio nekoliko probnih odnosno sertifikacionih letova kojima je potvrđena usklađenost sa bezbednosnim i operativnim standardima. Avion je dobio sve potrebne sertifikate 20. decembra prošle godine.

"Nastavljamo sa vraćanjem ruskih aviona u operativnu upotrebu: Nakon kargo aviona Iljušin Il-96-400T (koji je preuzela podružnica Red Wingsa - kompanija Sky Gates Airlines, op. aut.), putnički Tu-214 je prošao kompletan proces i dobio sve potvrde, a od danas se vraća u upotrebu", rekao je generalni direktor IFC Mihail Podhvatilin, kada je predavao avion Ekaterini Ruklovoj, zamenici generalnog direktora za pitanja flote u kompaniji Red Wings 28. decembra 2023.

Vazduhoplov je još uvek u bojama proizvođača i jedini je u upotrebi od 13 aviona istog tipa koliko je proizvedeno za civilne namene. Dva aviona Tu-214 koji su do skoro leteli u sastavu flote kompanije Dalavia su otpisani i isečeni.

Preostale letelice su prizemljene, osim određenog broja ovih aviona u putničkim ali i specijalnim varijantama 214PU, 214VPU, 214R, 214SR i 214SUS, za potrebe prevoza najviših državnih funkcionera ali i ulogu letećeg komandnog mesta i elektronsko izviđanje iz vazduha. Ove avione koriste avio kompanija Rossia koja obavlja letove za potrebe vlade u Kremlju i rusko vojno vazduhoplovstvo (VKS)

Aeroflot čeka da joj u narednom periodu bude isporučeno 40 novih primeraka ovog tipa letelice.

Red Wings Airlines (WZ) koja bazira na moskovskom aerodromu Domodedovo u svojoj floti ima 20 vazduhoplova SSJ100 i 95, dva Tupoljeva Tu-204-100 i jedan Tu-204-300.

U sastavu flote ove kompanije su i tri aviona Boeing B77200ER, a sve uskotrupne letelice iz porodice Airbus su parkirane.  Kompanija je poručila 15 aviona tipa SSJ100/95 i 16 vazduhoplova MS-21-300.

(Aero.rs)

Video: Antonov Airlines An-124

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nole59

    16. januar 2024. | 10:34

    Ove sankcije uvedene Rusiji su joj dobro došle da pokrenu svoju proizvodnju aviona za civilni vazdušni saobraćaj. Dosta su Ruske avio kompanije kupovinom Boeing-ovih i Airbus-ovih aviona ulagale u razvoj zapadnih kompanija. Sa srećom!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>