Vreme čitanja: oko 2 min.
Virtuelno druženje sa lepom stjuardesom: Digitalna Sama uz pomoć AI razgovara sa putnicima
Vreme čitanja: oko 2 min.
Digitalna stjuardesa nazvana Sama može da odgovara na pitanja i interaguje sa putnicima i to sve uz pomoć veštačke inteligencije.
Ona je lepa, ima savršene crte lica, govori engleski, arapski i više stranih jezika sa perfektnim, na trenutke i diskretno zavodljivim akcentom. Trenutno je brineta, sa kosom vezanom u punđu i izgledom koji uz svoju vizuelnu lepotu odaje autoritetom i ozbiljnošću, ali na nenametljiv način.
Upoznajte Samu, stjuardesu Qatar Airwaysa, jedne od tri velike bliskoistočne avio-kompanije poznate pod nazivom MEB3.
Meet Sama, the world's first AI digital human cabin crew.Say "Hi" to the future of AI travel with us.https://t.co/x1MsO1CwJi#QatarAirways#GoingPlacesTogether pic.twitter.com/N2YYfAQoX7— Qatar Airways (@qatarairways) March 5, 2024
Da je Sama stvarna, verovatno bi radila sve ono što rade hiljade i desetine hiljada njenih koleginica i kolega širom sveta koje lete u velikim avio-kompanijama: išla na obuke, brinula se o putnicima - prvenstveno o njihovoj sigurnosti, pa onda i o komforu i ugođaju putovanja - planirala duge letove i lejovere na egzotičnim destinacijama sa kojih "stori gori", svakog putnika pozdravljala sa osmehom, bio on u pravu ili ne, prijatan ili neprijatan.
Sama ne radi ništa od navedenog kao ostale stjurdese, bar ne za sada. Njen posao je isključivo da razgovara sa putnicima i da im daje informacije koje ih zanimaju. Sama je virtuelni asistent i prva digitalna stjuardesa.
Sama 2.0, kako joj je i zvanično ime, je kompjuterski generisan trodimenzionalni model stjuardese koja uz pomoć veštačke inteligencije (AI) može da razgovara sa ljudima.
Za razvoj Same, čije se ime na arapskom jeziku znači nebo, bila je zadužena novozelandska firma UneeQ.
Predstavljena je na međunarodnom sajmu turizma ITB Berlin 2024. Štand Qatar Airwaysa biće zapamćen po virtuelnoj stjuardesi čiji je zadatak da pomaže putnicima, odgovara na njihova pitanja i asistira im prilikom rezervacije putovanja.
Čini se da stjuardesa Sama još uvek neće biti korišćena za interakciju sa putnicima. U saopštenju prevoznika navodi se da će se nastaviti sa razvojem Same, odnoso njenih interakcija kroz mašinsko učenje.
Qatar Airways obećava da će digitalni model biti integrisan u njegovu virtuelnu platformu QVerse kao i u aplikaciju avio-kompanije.Katarski nacionalni avio-prevoznik nije jedini koji u računa na primenljivost AI tehnologija.
Air Canda je na svoje digitalne platforme uvela četbot sistem potpomognut veštačkom inteligencijom ali je ova platforma već pokazala svoje slabosti. Četbot kanadske avio-kompanije obećao je skoro potpunu refundaciju novca jednom putniku što prevoznik kasnije nije želeo da isplati.
Priča je dobila i sudski epilog, a kako se slučaj završio možete pročitati u posebnom tekstu na portalu Aero.rs.
(Aero.rs)
Video: Posao na 11.000 metara: Kabinska posada Air Serbia na letu Beograd -Pariz
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.