• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Air Serbia uskoro nabavlja novi tip aviona: Odluku potvrdio generalni direktor Jirži Marek u Berlinu

Vreme čitanja: oko 3 min.

Prvi čovek srpske avio-kompanije nije potvrdio koji je tip aviona u pitanju, ali je rekao da će uskoro biti objavljeni detalji plana proširenja flote

  • 0
ERJ Salinger Igor

Air Serbia (JU) bi prema najavama prvog čoveka avio-kompanije uskoro mogla da uvede novi tip aviona u svoju flotu. Prevoznika u ovoj godini očekuje isporuka dva Airbusa A330, a sada je poznato i koje su tačno koje su letilice u pitanju. 

Generalni direktor srpske nacionalne avio-kompanije Jirži Marek izjavio je za Aero Time na mariginama konferencije evropskih regionalnih avio-prevoznika u Berlinu da Air Serbia razmatra mogućnost uvođenja novog tipa aviona u svoju flotu. Iako nije potvrdio o kojem avionu se tačno radi, on je izjavio da će uskoro biti objavljeni detalji plana proširenja flote.

Novi tip aviona možda ipak neće biti prvi put u bojama Air Serbia: veoma dobro obavešteni portal kada su u pitanju planovi srpskog nacionalnoh prevoznika Ex-Yu Aviation prenosi da će Air Serbia u svoju flotu uvesti letelice brazilskog proizvođača Embraer. Avioni ovog tipa su do skora leteli u bojama Air Serbia, istini -  iako je za njihove operacije bila zadružena druga avio-kompanija.

Air Serbia BEG Salinger Igor
Reč je prema ovim informacijama o dugoročnom iznajmljivanju aviona, kojima će upravljati posade Air Serbia, za razliku od prošlogodišnjeg aranžmana kada su vazduhoplovi ovog tipa uzeti u najam sve sa posadama, održavanjem i osiguranjem (ACMI - Aircraft, Crew, Maintenance and Insurance), odnosno tzv. wet lease.

Avio-kompanija je do nedavno koristila vazduhoplove brazilskog proizvođača i to u saradnji sa grčkim Marathon Airlines. Nakon incidenta na letu JU324 kada je Embraer E195 pri poletanju udario u signalna svetla na beogradskom aerodromu ali je uprkos oštećenjima uspeo da se prizemi bez posledica za putnike i posadu, Air Serbia je otkazala saradnju sa Marathon Airlines te je iz planirane flote za letnju sezonu povučeno pet regionalnih letelica.

Pored aviona u dugoročnom lizingu (dry-lease), Air Serbia će navodno na kraći period iznajmiti još jedan Embraer.

Uprkos neplaniranom smanjenju kapaciteta, Marek kaže da veruje da će uticaj raskida ugovora sa Marathon Airlines biti veoma ograničen, obzoirom da je do njega došlo dosta pre letnje sezone što daje vremena da se nađu zamene i prilagodi red letenja, prenosi Aero Time.

E195 Salinger Igor
Avio-kompanija je pre otkazivanja saradnje sa Marathon Airlines planirala da obavi 29.820 polazaka tokom letnje sezone (od 31. marta do 26. oktobra) ali je zbog smanjenih kapaciteta taj broj redukovala za 1.466 odnosno 4,8%, navodi Ex-Yu Aviation News.

Pre raskida ugovora sa grčkom avio-kompanijom, prema navodima hrvatskog portala zamaaero, Air Serbia je već planirala ukidanje ranije najavljenih letova za Kairo (CAI), Firencu (FLR) i Marsej (MRS). Sada ovom spisku treba dodati i Keln (CGN), kao i smanjenje broja letova ka Milanu (MXP), Istanbulu (IST) i Frankfurtu (FRA), pimećuje Ex-Yu Aviation.

Air Serbia Airbus Salinger Igor

Dok se od Air Serbia čeka potvrda o novoj vrsti vazduhoplova, pojavile su se nove informacije o dva Airbusa A330-200 čiju isporuku avio-kompanija sasvim izvesnoočekuje. Srpski prevoznik treba da preuzme dva Airbus aviona koja su u prošlosti prevozila putnike Etihad Airwaysa, o čemu smo već pisali i Air Belgiuma, piše Aero Time.

Podaci servisa Planespotters ukazuju da belgijski prevoznik trenutno koristi dva putnička Airbusa A330-200 registracija OE-LAC i OE-LCL. Reč je o vazduhoplovima starim oko deset godina koji su pre dolaska u flotu Air Blegium bili uskladišteni tri godine.

Air Serbia će zadržati trenutnu kabinsku konfiguraciju i sedišta dva nova Airbusa A330. Drugi širokotrupni avioni, YU-ARB Nikola Tesla i YU-ARC Mihajlo Pupin, u budućnosti treba da prođu kroz tretman osvežavanja putničke kabine, odnosno da dobiju ista sedišta kao i novopridošle letelice.

Pored dva širokotrupna dugolinijska A330, do kraja godine Air Serbia planira da uvede u saobraćaj (takođe putem dugoročnog najma) još tri turboelisna ATR-72, navodi Aero Time.

Ove godine neće biti mnogo promena u mreži destinacija, kaže Marek i dodaje da se Air Serbia ove godine fokusira na razvoj i unapređenje onoga što se u avio-saobraćaju zove proizvod, odnosno svega onoga što putnik kao krajnji korisnik usluge može da oseti.

Jedan od planova je i pokretanje (ili uključivanje u neki postojeći)  frequent flyer programa za one koji često putuju, o čemu svedoči i nedavni oglas za menadžera razvoja upravo programa lojalnosti, kao i implementacija BlueBox IFE (In-Flight Entertaiment) platforme posle probog perioda.

(Aero.rs)

Video: Aerodrom Nikola Tesla Beograd: Noćne operacije Air Serbia

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>