
Air Serbia nabavlja dugolinijske avione od nekadašnjeg partnera Etihad Airwaysa?
Srpska nacionalna avio-kompanija i najviši državni funkcioneri više puta su najavljivali dolazak dodatnih širokotrupnih aviona u flotu u 2024. godini. Te nove letelice mogle bi biti upravo one koje je koristio nekdašnji strateški partner i doskorašnji suvlasnik Air Serbie - avio-kompanija Etihad Airways.
Da Air Serbia treba da nabavi dva aviona koje je u nekada koristio Etihad Airways, piše Ex-Yu Aviation News. Reč je, po navodima ovog po pravilu odlično informisanog izvora kada su u pitanju dešavanja u Air Serbia, o dva Airbus A330 aviona koja su pre nekoliko godina povučena iz flote prevoznika iz UAE i od tada uskladištena.
Etihad Airways je neposredno pre pandemije korona virusa penzionisao sve Airbuse A330, kako u verziji A330-200 tako i u varijanti A330-300, pokazuju podaci servisa Planespotters.net. Kroz flotu avio-kompanije prošlo je više od 30 A330-200 kao i šest većih A330-300.
U bazi podataka Planespotters.net navodi se da su tri nekadašnja aviona Etihad Airwaysa koja nakon povlačenja iz upotrebe nisu našla nove korisnike trenutno uskladištena. Reč je o letelicama sa registracijama A6-EYD (MSN 658), A6-EYG (MSN 724) i A6-EYI (MSN 730).

Ovi avioni su proizvedeni su 2005. i 2006. godine što znači da su stari između 18 i 19 godina - znatno više nego YU-ARB Nikola Tesla i YU-ARC Mihajlo Pupin koji trenutno lete za Air Serbiu, a koji imaju 15 i 13 godina. To se donekle poklapa sa strategijom Air Serbia o nabavci zrelih aviona (mature aircraft u poslovnom žargonu), odnosno negde na polovini eksploatacionog veka, koju je više puta pominjao i generalni direktor Jirži Marek kao naoptimalnije za trenutne potrebe razvoja avio-kompanije.
Uprkos tome, vazduhoplovi su određeno vreme proveli parkirani na aerodromima u Španiji i UAE zbog čega "lakše podnose svoje godine", odnosno imaju više resursa. A6-EYD i A6-EYI povučeni su iz upotrebe krajem 2018. godine dok se A6-EYG zadržao u redovnom saobraćaju još godinu dana. Sva tri aviona nalaze se trenutno u Abu Dabiju (AUH).
Pored tri aviona koja su više od četiri godine parkirana na zemlji, Air Serbia bi mogla da odabere i neki od mlađih vazduhoplova iz nekadašnje flote Etihad Airwaysa.

Svi avioni opremljeni su putničkim kabinama sa 262 mesta - 22 u bitnis i 240 u ekonomskoj klasi. Ono što je možda još važnije za Air Serbiu kao potencijalnog korisnika ovih letelica jeste da su iste pogonjene Rolls-Royce Trent 700 motorima koje koriste i sadašnji Airbusi A330-200 iz flote avio-kompanije. Unifikacija pogonskih agregata može se pozitivno odraziti na jednostavnost i smanjenje troškova održavanja motora.
Ministar finansija Srbije Siniša Mali je govoreći na Kopaonik biznis formu poručio da će novi širokotrupni avioni za Air Serbiu biti isporučeni u julu i septembru.
U skladu sa prethodnim najavama rukovodstva avio-kompanije, Siniša Mali je najavio da će zahvaljujući dolasku dodatnih vazduhoplova biti otvorene ruta za Guangdžou i Šangaj.
Na radaru Air Serbie nalazi se i Majami što je potvrdio i generalni direktor Air Serbie Jirži Marek.

Nedavo su Air Serbia i Etihad potpisali sporazum o kod šer partnerstvu, o čemu je Aero.rs pisao.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A330
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Leka
Više i ne spominju Toronto?Obećavali su let do Toronta pre 5 godina?Dal je moguće da niko nije zainteresovan za dijasporu iz Janade?
Podelite komentar