• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ruski Aeroflot želi samo novi MC-21 avion: Otkazuju porudžbine za Tu-214 i Superjet zbog kašnjenja isporuka

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ruski prevoznik takođe želeo da vidi manju varijantu MC-21-200 u izmenjenoj narudžbini. Ova verzija ima trup kraći za 8,5 metara i može da primi od 132 do 165 putnika

  • 0
AVION MC-21 / MS-21 IRKUT Foto: Shutterstock

Ruska Aeroflot Grupa želi da otkaže narudžbine za regionalne avione Superjet 100 (SJ-100) i uskotrupne avione Tupolev Tu-214 zbog kašnjenja u razvoju modifikacija ovih modela bez uvoza.

Umesto toga, namera je da se nabavi više potpuno novih MC-21 srednjelinijskih aviona, prema rečima njenog generalnog direktora Sergeja Aleksandrovskog.

"Ideja je da se svih 339 aviona (iz naše narudžbine) zameni sa MC-21", rekao je u intervjuu za TV kanal Rossiya24 6. juna.

Aeroflot Grupa je u septembru 2022. potpisala Memorandum o razumevanju sa United Aircraft Corporation (UAC) za isporuku 89 SJ-100, 210 MC-21 i 40 Tu-214. Avioni su namenjeni da zamene avione zapadne proizvodnje koje ruski prevoznici ne mogu da uvoze zbog sankcija uvedenih kao odgovor na invaziju Moskve na Ukrajinu u februaru 2022.

Godinu dana kasnije, 34 SJ-100, 18 MC-21-310 i 11 Tu-214 su konvertovani u tzv. čvrst ugovor (firm order) sa domačim lizingom Avia Capital Service.

Kupac je očekivao prve Superjet avione krajem 2023. dok su MC-21 trebali da stignu u decembru 2024. Ali UAC je nedavno pomerio isporuke na 2026. i 2025. zbog teškoća sa zamenom stranih komponenti ruskim proizvodima na oba modela.

Prema Aleksandrovskom, isporuke MC-21 su sada zakazane za četvrti kvartal 2025. Govoreći za druge ruske medije istog dana, generalni direktor UAC-a Jurij Sljusar je pomenuo da će potpuno ruska modifikacija MC-21-310RUS biti predata Aeroflotu u septembru 2025.

Pre toga, ova modifikacija će morati da obavi oko 200 sertifikacionih letova koji su planirani da započnu ovog septembra.

Aeroflot je naručio MC-21-300 u dvoklasnoj konfiguraciji za ukupno 175 putničkih mesta, prema rečima Sljusara. Aleksandrovski je pomenuo da bi prevoznik takođe želeo da vidi manju varijantu MC-21-200 u izmenjenoj narudžbini. Ova verzija ima trup kraći za 8,5 metara i može da primi od 132 do 165 putnika. Ovo bi mogla biti prva narudžbina za MC-21-200 koji još nije sertifikovan i napravljen.

Dogovor Aeroflota je činio gotovo 65% UAC programa isporuke do 2030. ostavljajući gotovo nikakve šanse drugim prevoznicima da obnove svoje flote ruskim avionima. Proizvođač je imao samo preliminarni dogovor sa Aurora Airlines za osam SJ-100 i narudžbinu za UVT-Aero za četiri Tu-214.

Ruska fabrika putničkih aviona Foto: Shutterstock

Ako grupa otkaže narudžbine za SJ-100 i Tu-214, UAC će morati hitno da traži nove kupce za ove tipove. Ruski proizvođač sada proširuje svoje proizvodne kapacitete kako bi ispunio planove vlade za proizvodnju 142 Superjeta i 115 Tupoleva do kraja decenije.

(Maksim Pjaduškin/Aero.rs)

Video: Tandem skok padobranom u Paraćinu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>