Vreme čitanja: oko 2 min.
Croatia Airlines namerava da unajmi avione i posade: Kad odu Dash 8, ostaje "rupa" u floti
Vreme čitanja: oko 2 min.
Kada Croatia Airlines postane jednotipski operater novih Airbus A220 aviona, na ovaj načina aviokompanija namerava da prevaziđe prekomerni kapacitet na rutama gde bi A220 bio prevelik
Hrvatski nacionalni avio-prevoznik Croatia Airlines (OU) planira da unajmi u ACMI (wet lease) aranžmanu regionalne avione sa posadom za kraće rute sa manje putnika kada povuče Dash 8 turboprop avione iz svoje flote.
Kada Croatia Airlines postane jednotipski operater novih Airbus A220 aviona, na ovaj načina aviokompanija namerava da prevaziđe prekomerni kapacitet na rutama gde bi A220 bio prevelik i traži pružaoca usluga sa turboprop avionima, prenosi Ex-Yu Aviation.
Do 2027. godine, Croatia Airlines će primiti dvanaest A220-300 aviona, koji će imati kapacitet za 149 putnika, i tri A220-100 aviona sa 127 sedišta. Croatia Airlines će sledećeg meseca dočekati svoj prvi A220-300, dok se dolazak drugog očekuje u novembru.
Postojeća flota od šest turboprop aviona Bombardier Dash 8 hrvatske avio-kompanije je pod operativnim najmom, podseća Ex-Yu Aviation.
Ugovor je zaključen 2007. godine sa GOAL-om (German Operating Aircraft Leasing), zajedničkim preduzećem Lufthansa-e i KGAL-a, na period od deset godina. GOAL je od tada prodao avione koje koristi Croatia Airlines kompaniji Falco Regional Aircraft.
Najam za Dash 8 avione je zatim produžen za dva aviona do kraja 2024. godine, a za ostale do 2025. godine. Flota od 76 sedišta Dash aviona bila je oslonac regionalnog saobraćaja za aviokompaniju. Tokom poslednjih pet meseci, turboprop avioni su obavili ukupno 5.903 leta u poređenju sa Airbus jet flotom koja je korišćena na 3.809 letova.
Hrvatski prevoznik trenutno se suočava sa nedostatkom flote jer su neki avioni van upotrebe zbog održavanja i problema u lancu snabdevanja. Aviokompanija je pre neki dan imala dodatne probleme kada je jedan A319 avion bio primoran da se vrati u Zagreb ubrzo nakon poletanja za Kopenhagen zbog tehničkog problema. Aviokompanija je potom iznajmila sa posadom danski Air Transport A320 avion, pridruživši se drugim iznajmljenim avionima kao što su Trade Air A320, Fly41 Airways A319 i Albastar Boeing 737-800.
Croatia Airlines takođe unajmljuje kapacitete po potrebi na kratkoročnom osnovu tokom poslednja dva meseca i smanjila učestalost letova na određenim rutama do kraja juna.
(Ex-Yu Aviation/Aero.rs)
Video: Prince Aviation instalirao Certus internet sistem u Cessna Citation 525
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.