• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

Korean Air doneo odluku: Zbog čestih turbulencija skraćuju vreme posluge u avionima

Vreme čitanja: oko 1 min.

Turbulencije su postale uporan i rastući problem poslednjih godina, sa brojem incidenata koji se udvostručio u prvom kvartalu 2024. u poređenju sa prvim kvartalom 2019. godine

  • 0

Zbog sve češćih veoma jakih turbulencija, Korean Air je odlučio da na komercijalnim letovima završi svo posluživanje putnika u kabini 40 minuta pre sletanja na srednjim i dugim letovima.

Ova odluka trebalo bi, smatra menadžment ove kompanije, da smanji rizik od posledica turbulencija za putnike i članove posade, piše portal Aerotime.

"Turbulencije su postale uporan i rastući problem poslednjih godina, sa brojem incidenata koji se udvostručio u prvom kvartalu 2024. u poređenju sa prvim kvartalom 2019. godine", saopštila je aviokompanija.

Korean Air Cabin Crew Foto: Shutterstock

"Turbulencije postaju sve češće, naročito dok avion sleće, zbog velikih temperaturnih razlika između visina", stoji u obrazloženju avio-kompanije da skrati proceduru kabinske usluge.

Tokom maja i juna ove godine zabeleženo je više ozbiljnih incidenata sa turbulencijama: na desetine putnika je povređeno, a u jednom slučaju izgubljen je i ljudski život.

Incident na letu za Singapur, jedan putnik preminuo usled turbulencija Foto: Tanjug/AP

Dana 20. maja 2024. godine, let Singapore Airlinesa sa londonskog aerodroma Heathrow (LHR) ka aerodromu Changi u Singapuru (SIN) bio je primoran da prinudno sleti na aerodrom Suvarnabumi u Bangkoku (BKK) nakon što je naišao na ozbiljne turbulencije. Incident je prouzrokovao smrt jednog putnika, dok je više od 30 drugih povređeno.

Manje od nedelju dana kasnije, 26. maja 2024. godine, let Qatar Airwaysa naišao je na ozbiljne turbulencije dok je leteo iznad Turske na ruti od Dohe do Dablina, što je rezultiralo povredom 12 putnika.

Qatar Airways Boeing 787 Foto: Shutterstock

Dana 30. juna 2024. godine, let Air Europe od Madrida do Urugvaja naišao je na toliko ozbiljne turbulencije da je jedan putnik prošao kroz krov kabine, a još 30 putnika je povređeno.

Prema studiji iz juna 2023. godine koju su sproveli istraživači sa Univerziteta Reading u Engleskoj, turbulencije u letu će postajati sve jače zbog klimatskih promena.

Studija je otkrila da topliji vazduh usled emisije CO2 povećava smicanje vetra u mlaznim strujama, pojačavajući turbulencije u čistom vazduhu na rutama letova iznad Sjedinjenih Američkih Država, Evrope, Bliskog Istoka i južnog Atlantika.

(Aero.rs)

Video: Dassault Falcon 6X u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>