• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Svetlo na kraju tunela za 777X: Započeti sertifikacioni letovi novog Boeing-ovog širokotrupca

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ovaj avion zamišljen je kao naslednik popularnog Boeing 777 koji je u prethodne tri decenije ostvario dobre prodajne rezultate, a kompanija se nada da će sa novim modelom ponoviti uspeh prethodnika

  • 0
Boeing 777X Foto: Shutterstock/Falcons Spotters

Savezna uprava za civilno vazduhoplovstvo SAD (Federal Aviation Administration - FAA) i Boeing započeli su sertifikacione letove za dugoočekivani model B777X. Razvoj ovog aviona pratile su mnoge poteškoće kao i kritike Boeingovih mušterija.

Model B777X dobio je od FAA Type Inspection Authorization (TIA) - sertifikat koji omogućava vazduhoplovnim vlastima da obave opitne letove i provere funkcionalnost svih važnih avionskih sistema, piše Simple Flying.

Već u petak 12. jula Boeing i FAA su započeli prve sertifikacione letove i to sa prototipom B777-9 registracione oznake N7779XY. Avion je poleteo sa aerodroma Sijetl Boeing Field (BFI) u 18:16 po lokalnom vremenu, obavivši skoro dvosatni let iznad obale Pacifika. Avion se vratio u Sijetl u 20:08, pokazuju podaci servisa za praćenje letova FlightRadar24.

Ovim avionom upravljali su piloti Savezne uprave za civilno vazduhoplovstvo.

Koliko će dugo trajati ispitivanje i sertifikacija novog Boeing širokotrupnog aviona u ovom trenutku nije poznato. Jedan od najvećih naručilaca ovog aviona, avio-kompanija Emirates, ne očekuje isporuke prvih primeraka pre 2026. godine dok Singapore Airlines predviđa da mu prvi B777X neće biti dostavljeni pre 2025. godine.

Mada je rokove sertifikacije trenutno teško prognozirati, činjenica je da se Boeing suočava sa velikim problemima još od početka razvoja modela B777X. Prvobitni plan bio je da B777X uđe u komercijalni avio-saobraćaj 2020. godine.

Ovaj avion zamišljen je kao naslednik popularnog Boeing 777 koji je u prethodne tri decenije ostvario dobre prodajne rezultate, a kompanija se nada da će sa novim modelom ponoviti uspeh prethodnika.

Novi avion je dobio nove General Electric GE9X motore - najveće pogonske agregate ikada napravljene za komercijalne putničke letelice koje treba da mu obezbede veću efikasnost ali i manje zvučno zagađenje.

Boeing 777X Foto: Shutterstock/Coby Wayne

Boeing 777X dobio je i nova krila, izrađena od kompozitnih materijala, prenosi Simple Flying. Raspon istih iznosi 71,8 metera što je za 15% više u odnosu na B777-300ER.

Zbog velike površine koja krila zauzimaju, Boeing je odlučio da vrhove istih učini rasklopivim kako bi B777X mogao da se "smesti" na gejtove svetskih aerodroma.

Avion su do sada naručili Emirates, Singapore Airlines, British Airways, Lufthansa, Qatar Airways, Etihad Airways, Air India i druge avio-kompanije.

(Aero.rs)

Video: Prince Aviation instalirao Certus internet sistem u Cessna Citation 525

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>