• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Boeing plaća Embraeru 150 miliona dolara nakon odustajanja od dogovora o partnerstvu

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ova saradnja je bila osmišljena da pojača Boeingovu konkurentnost u odnosu na Airbus, koji je prethodno kupio A220 od kanadskog Bombardiera

  • 0

Nakon višegodišnjeg arbitražnog procesa, Boeing je postigao dogovor sa brazilskim proizvođačem aviona Embraerom, pristavši na isplatu od 150 miliona dolara. Ova kompenzacija dolazi nakon što je Boeing 2020. godine odustao od predloženog partnerstva sa Embraerom, što je dovelo do raskida ugovora. Arbitražni postupak između dve kompanije vođen je u Švedskoj, poznatoj po svojoj neutralnosti i stručnosti u međunarodnim sporovima.

Planirano strateško partnerstvo

Još u julu 2018. godine, Boeing je najavio preuzimanje 80% Embraerove komercijalne proizvodnje aviona za 4,2 milijarde dolara. Ova saradnja bila je osmišljena da pojača Boeingovu konkurentnost u odnosu na Airbus, koji je prethodno kupio A220 od kanadskog Bombardiera. Glavni fokus bio je na Embraerovoj E-Jet porodici manjih putničkih aviona, koji su trebali da popune prazninu u Boeingovoj ponudi.

Sa druge strane, Embraer bi imao koristi od Boeingove globalne mreže dobavljača, kao i od snažnog prisustva na svetskom tržištu, čime bi dodatno podstakao prodaju svoje E-Jet E2 porodice aviona. Pored komercijalne avijacije, dve kompanije su planirale i zajednički poduhvat za promociju vojnog aviona C-390 Millennium.

Neostvareni planovi i pad usled pandemije

Međutim, u jeku pandemije COVID-19, koja je ozbiljno narušila avio-industriju, kao i problema sa Boeing-ovim 737 MAX modelom, američki proizvođač je odlučio da odustane od ovog dogovora. Embraer je, u pripremi za partnerstvo, već započeo restrukturiranje svojih komercijalnih operacija i stavio druge projekte na čekanje, što je izazvalo finansijske probleme za kompaniju.

U izjavi nakon postizanja dogovora, Boeing je izrazio zadovoljstvo rešenjem spora, navodeći: „Zadovoljni smo što smo zaključili arbitražni proces sa Embraerom. Ponosni smo na više od 90 godina partnerstva sa Brazilom i radujemo se nastavku našeg doprinosa avioindustriji u Brazilu.

Reakcija tržišta

Iako će 150 miliona dolara verovatno biti dobrodošla finansijska injekcija, cena Embraerovih akcija je pala za 4,5% nakon objave dogovora. Analitičari smatraju da je iznos kompenzacije manji od očekivanog, što je izazvalo zabrinutost među investitorima.

Najveći evropski operateri Embraerovih aviona

Embraer, osnovan 1969. godine kao državna kompanija, privatizovan je tokom 1990-ih. Od tada, kompanija je proizvela i isporučila više od 8.000 aviona. Njihova najnovija E-Jet E2 porodica aviona ušla je u komercijalnu upotrebu 2018. godine, a koristi je više avio-kompanija širom sveta, uključujući Porter Airlines, Azul Linhas Aéreas i Royal Jordanian Airlines. Nedavno je Embraer osigurao značajnu narudžbinu od Virgin Australia, što nagoveštava dalje jačanje njegovog položaja na globalnom tržištu.

U Evropi, Embraer ima nekoliko velikih operatera: KLM Cityhopper upravlja sa oko 50 Embraer aviona, uglavnom modela E175 i E190, Air France HOP ima u floti oko 30 aviona, uključujući E170 i E190. LOT Polish Airlines poseduje oko 40 Embraer-a iz porodice E170, E175, E190 i E195.

Helvetic Airways, koji leti za SWISS, ima 16 Embraer-a, uključujući E190-E2 i E195. Ove avio-kompanije koriste Embraerove avione za regionalne i kratke evropske rute, prepoznajući njihovu efikasnost i ekonomičnost.

(Aero.rs)

Video: Intervju sa Lenom Radosavljević, direktorkom za upravljanje investicijama Mind Group

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>