Vreme čitanja: oko 2 min.
NTSB izdao hitne sigurnosne preporuke vezane za avione Boeing 737
Vreme čitanja: oko 2 min.
Kapetan je u izveštaju nakon incidenta naveo da pedale kormila nisu reagovale na „normalan“ pritisak nogom dok je pokušavao da održi avion na sredini piste
Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja (NTSB) izdao je u četvrtak (27. septembra) hitne preporuke vezane za sigurnost na Boeing 737 avionima, nakon što je u februaru 2024. godine došlo do incidenta na avionu kompanije United Airlines nakon sletanja na aerodrom Newark, kada su se zaglavile pedale kormila na avionu Boeing 737 MAX 8 u neutralnom položaju, što je moglo dovesti do ozbiljnog problema. Srećom, tom prilikom, niko od 161 putnika i članova posade nije povređen.
Kapetan je u izveštaju nakon incidenta naveo da pedale kormila nisu reagovale na „normalan“ pritisak nogom dok je pokušavao da održi avion na sredini piste. Pedale su ostale “zaglavljene” u neutralnom položaju. Kapetan je koristio upravljač nosnog točka da bi zadržao avion blizu središnje ose piste dok je snižavao brzinu na sigurnu brzinu za taksiranje, pre nego što je napustio pistu na brzom izlazu. Dok je bio na brzom izlazu, kapetan je zamolio kopilota da proveri svoje pedale kormila, ali je i on je prijavio isti problem. Kapetan je ubrzo primetio da su pedale kormila počele normalno da funkcionišu. Nakon zaustavljanja aviona, posada je obavestila tehničku službu UAL-a o kvaru. Avion je potom povučen iz upotrebe radi provere.
Ova situacija je izazvala veliku zabrinutost u avio-industriji, jer se pokazalo da su određeni aktautori kormila na nekim Boeing 737 MAX i starijim 737 NG avionima skloni blokiranju zbog skupljanja vlage unutar sistema. Prema NTSB-u, vlaga može da se zamrzne i tako dovede do nemogućnosti upravljanja kormilom.
Reagovala i FAA
Federalna uprava za avijaciju (FAA) je saopštila da će odmah formirati odbor za pregled korektivnih mera, na osnovu privremenih preporuka NTSB-a, kako bi se odredili sledeći koraci u vezi sa ovom problematikom. FAA je takođe potvrdila da u ovom trenutku nijedan Boeing 737 u SAD ne koristi sporne komponente, osim devet aviona koje je United Airlines koristio, ali su svi ti delovi zamenjeni posle ovog incidenta.
Uzrok problema i reakcije kompanija
Prema izveštaju NTSB-a, problem sa kormilom potiče od nepravilno sastavljenih ležajeva u aktautorima, koji su isporučeni Boeing-u od strane kompanije Collins Aerospace, deo RTX grupacije. Utvrđeno je da je više od 353 aktautora isporučenih od februara 2017. imalo ovaj problem.
Boeing je saopštio da radi na razvoju dodatnih uputstava za posade aviona, kako bi se sprečili slični incidenti u budućnosti. Kompanija je još ranije obavestila svoje operatere o potencijalnom problemu sa sistemom za automatsko sletanje, koji uključuje kormilo. Boeing je u avgustu obavestio korisnike da je aktuatore potrebno zameniti u cilju povećanja bezbednosti.
RTX je izjavio da blisko sarađuje sa Boeing-om i NTSB-om na istrazi i da rade na ublažavanju operativnih uticaja na avione koji koriste njihove komponente.
Očekuje se da će FAA, u saradnji sa Boeing-om i drugim regulatornim telima, brzo preduzeti potrebne mere kako bi se izbegli budući incidenti ovog tipa, naročito imajući u vidu ranije probleme sa Boeing 737 MAX avionima i sigurnosnim sistemima koji su izazvali globalno prizemljavanje ovog modela pre samo nekoliko godina.
(Аеро.рс)
Video: Otvaranje novog hagara Prince Aviation: Avio-glamur u novom "dvorcu Princa"
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.