• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Avion Austrian Airlinesa morao da se vrati u Beč nakon 10 sati leta zbog odbijene dozvole za prelet Eritreje

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Putnici ovakve situacije često teško razumeju, ali incidenti poput ovog podsećaju na sve izazove sa kojima se susreću posade i avio-kompanije prilikom interkontinentalnih letova

  • 0

Avion kompanije Austrian Airlines, koji je trebalo da obavi let na relaciji Beč – Mauricijus, suočio se sa neobičnom komplikacijom koja je rezultirala povratkom u polaznu tačku nakon gotovo deset sati leta.

Ovaj incident se dogodio u subotu, 2. novembra, na letu Austrian OS17, iz  Beča (VIE) za Port Luis, Mauricijus (MRU). Let je obavljao Boeing 777-200ER star 22 godine, reg. OE-LPF. Polatanje je bio planirano u 19:25, sa planiranim dolaskom sledećeg jutra u 8:40 po lokalnom vremenu, nakon pređenih 5.360 milja. Avion je poleteo skoro na vreme, u 19:46, i započeo svoj dug let ka jugu, preletajući vazdušni prostor Mađarske, Srbije, Bugarske, Egipta i Sudana. Međutim, kada se približio Eritreji, iznad Crvenog mora, avion je iznenada okrenuo kurs i vratio se nazad.

Foto: Screenshot FlightRadar24

Prema izjavi portparola avio/kompanije, Eritrejska kontrola letenja nije odobrila ulazak aviona u svoj vazdušni prostor, uprkos prethodno izdatim dozvolama. Ovo iznenadno odbijanje preleta je opisano kao “neobjašnjivo i neočekivano,” a Austrian Airlines je dodatno napomenuo da je istim putem njihov avion leteo samo nekoliko dana ranije bez problema.

Foto: Screenshot FlightRadar24

Na ovom letu, promena kursa i povratak u Beč izazvali su dodatne komplikacije. Preusmeravanje ka alternativnoj ruti ili aerodromu radi dopune goriva i nastavka putovanja značilo bi dodatne logističke izazove, kao i mogućnost da posada prekorači dozvoljeno radno vreme.

Ovaj incident se dodatno zakomplikovao zbog toga što se radi o području sa strogim logističkim i birokratskim pravilima za prelete. Zbog toga, narednog dana, 3. novembra, isti let je krenuo drugačijom rutom kako bi zaobišao eritrejski vazdušni prostor, prelazeći preko Saudijske Arabije i Omana.

Komplikacije sa preletom u specifičnim delovima sveta

Ovako dugačka preusmeravanja poznata su kao “letovi u prazno,” ali se najčešće dešavaju zbog tehničkih poteškoća koje ne ugrožavaju bezbednost, već zahtevaju povratak u matičnu bazu. Međutim, ovaj put problem nije bio tehničke prirode. Odobrenje za prelet u ovom delu sveta, kao i u regionima poput Somalije i Jemena, može se pokazati kao posebno izazovno, gde svaki administrativni propust može dovesti do neplaniranih komplikacija za avio/kompanije.

Ovaj neobičan događaj sa Austrian Airlines letom OS17 ukazuje na složenost međunarodnih procedura za prelete i izazove sa kojima se avio+kompanije susreću u pojedinim vazdušnim prostorima. Kako je rekao portparol avio-kompanije, iako je plan preleta bio odobren, Eritreja nije dozvolila ulazak aviona u svoj prostor, što je dovelo do povratka u Beč. Putnici ovakve situacije često teško razumeju, ali incidenti poput ovog podsećaju na sve izazove sa kojima se susreću posade i avio-kompanije prilikom interkontinentalnih letova.

(Aero.rs)

Video: Snimak obuke na helikopterima Mi-35 na vojnom aerodromu Morava u Lađevcima kod Kraljeva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>