Avion Austrian Airlinesa morao da se vrati u Beč nakon 10 sati leta zbog odbijene dozvole za prelet Eritreje
Avion kompanije Austrian Airlines, koji je trebalo da obavi let na relaciji Beč – Mauricijus, suočio se sa neobičnom komplikacijom koja je rezultirala povratkom u polaznu tačku nakon gotovo deset sati leta.
Ovaj incident se dogodio u subotu, 2. novembra, na letu Austrian OS17, iz Beča (VIE) za Port Luis, Mauricijus (MRU). Let je obavljao Boeing 777-200ER star 22 godine, reg. OE-LPF. Polatanje je bio planirano u 19:25, sa planiranim dolaskom sledećeg jutra u 8:40 po lokalnom vremenu, nakon pređenih 5.360 milja. Avion je poleteo skoro na vreme, u 19:46, i započeo svoj dug let ka jugu, preletajući vazdušni prostor Mađarske, Srbije, Bugarske, Egipta i Sudana. Međutim, kada se približio Eritreji, iznad Crvenog mora, avion je iznenada okrenuo kurs i vratio se nazad.
![](https://xdn.tf.rs/2024/11/04/os17-path-460x0.jpg)
Prema izjavi portparola avio/kompanije, Eritrejska kontrola letenja nije odobrila ulazak aviona u svoj vazdušni prostor, uprkos prethodno izdatim dozvolama. Ovo iznenadno odbijanje preleta je opisano kao “neobjašnjivo i neočekivano,” a Austrian Airlines je dodatno napomenuo da je istim putem njihov avion leteo samo nekoliko dana ranije bez problema.
![](https://xdn.tf.rs/2024/11/04/os17-path-1-460x0.jpg)
Na ovom letu, promena kursa i povratak u Beč izazvali su dodatne komplikacije. Preusmeravanje ka alternativnoj ruti ili aerodromu radi dopune goriva i nastavka putovanja značilo bi dodatne logističke izazove, kao i mogućnost da posada prekorači dozvoljeno radno vreme.
Ovaj incident se dodatno zakomplikovao zbog toga što se radi o području sa strogim logističkim i birokratskim pravilima za prelete. Zbog toga, narednog dana, 3. novembra, isti let je krenuo drugačijom rutom kako bi zaobišao eritrejski vazdušni prostor, prelazeći preko Saudijske Arabije i Omana.
Komplikacije sa preletom u specifičnim delovima sveta
Ovako dugačka preusmeravanja poznata su kao “letovi u prazno,” ali se najčešće dešavaju zbog tehničkih poteškoća koje ne ugrožavaju bezbednost, već zahtevaju povratak u matičnu bazu. Međutim, ovaj put problem nije bio tehničke prirode. Odobrenje za prelet u ovom delu sveta, kao i u regionima poput Somalije i Jemena, može se pokazati kao posebno izazovno, gde svaki administrativni propust može dovesti do neplaniranih komplikacija za avio/kompanije.
Ovaj neobičan događaj sa Austrian Airlines letom OS17 ukazuje na složenost međunarodnih procedura za prelete i izazove sa kojima se avio+kompanije susreću u pojedinim vazdušnim prostorima. Kako je rekao portparol avio-kompanije, iako je plan preleta bio odobren, Eritreja nije dozvolila ulazak aviona u svoj prostor, što je dovelo do povratka u Beč. Putnici ovakve situacije često teško razumeju, ali incidenti poput ovog podsećaju na sve izazove sa kojima se susreću posade i avio-kompanije prilikom interkontinentalnih letova.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pilot
Koju glupavu "rutu" su odabrali?!
Podelite komentar