Vreme čitanja: oko 2 min.
Wizz Air povećava broj operacija sa aerodroma Skoplje i Ohrid u 2025. godini
Vreme čitanja: oko 2 min.
Od ukupno 225 aviona u floti mađarske kompanije, 45 letelica trenutno ne leti zbog inspekcija motora, ali će u sledećoj godini ta situacija biti potpuno stabilizovana
Mađarska nisko-tarifna kompanija Wizz Air planira proširenje svojih operacija iz Skoplja i Ohrida, u skladu sa nedavno najavljenim novim rutama iz te zemlje.
Wizz će uvesti letove iz glavnog grada Makedonije ka Barseloni, Lionu i Štutgartu, kao i novu rutu iz Ohrida ka Bazelu nakon što je obezbedila državne subvencije za njihov početak, o čemu je portal Aero.rs već pisao.
Generalni direktor Wizz Aira, Jožef Varadi, koji je prošle nedelje posetio Skoplje, priznao je da su rezovi u mreži kompanije uticali na makedonsko tržište, ali je naglasio da Wizz Air planira da se oporavi vraćanjem frekvencija i ruta počevši od naredne godine, piše EX-YU Aviation.
Varadi je precizirao da je osnovni razlog za rezove - problem sa nedostatkom aviona:
"Oko 20% naše flote trenutno nije u saobraćaju. Od ukupno 225 aviona u našoj floti, 45 aviona trenutno ne leti zbog inspekcija motora. Oni će se postepeno vraćati, ali trenutno nisu u funkciji. Kao rezultat toga, morali smo da otkažemo neke linije, ne samo u Makedoniji već i u celokupnoj mreži. Ova situacija sa motorima će se stabilizovati. Na prekretnici smo. Očekujemo da u 2025. godini kompanija poraste za 15 - 20%, što je značajno jer trenutno prevozimo 63 miliona putnika godišnje. Sledeće godine planiramo da prevezemo gotovo 75 miliona putnika, što će omogućiti rast u Makedoniji, vraćanje nekih ruta koje su ukinute i potencijalno dodavanje novih ruta u sistem", zaključio je prvi čovek Wizz Aira.
Varadi je istakao da pored gradova u Evropskoj uniji, Wizz Air vidi potencijal za širenje iz Makedonije ka drugim delovima kontinenta i šire, ali je napomenuo da je avio-kompanija ograničena bilateralnim avio-sporazumima.
„Želimo da budemo odgovorni partner i da stvorimo vrednost za Makedoniju. Problem sa kojim se suočavamo je da Makedonija ima potpisan sporazum sa Evropskom unijom o otvorenom nebu, što omogućava neograničene letove između EU i Makedonije, ali kada pokušate da uđete u druge regione, tada ti odredišta zavise od regulatornih odobrenja, koja mogu biti složena zbog različitih pravila u odnosu na program Otvoreno nebo. Zato smo se fokusirali na razvoj naše evropske mreže iz Makedonije, ali naravno, ako se pojave druge prilike, razmotrićemo ih", rekao je Varadi.
(Aero.rs)
Video: Dassault Falcon 6X u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.