Najveći električni avion na svetu spreman za testiranje 2025. godine

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Posle hibridnih automobila, na red dolaze i hibridni avioni! Švedska kompanija Heart Aerospace najavila je testiranje najvećeg električnog aviona na svetu, prototipa Heart X1, koji će biti važan korak u razvoju hibridno-električnog modela ES-30. Ovo revolucionarno vazduhoplovno rešenje postavlja temelje za održivu budućnost avijacije, a avio-kompanije širom sveta već pokazuju veliko interesovanje za ovaj avion.

Heart X1 će 2025. godine biti testiran na međunarodnom aerodromu Platsburg u Njujorku. Kao prototip modela ES-30, predstavlja inovativno rešenje za regionalne letove. ES-30 će imati kapacitet od 30 putnika, a njegov električni pogon bi trebalo da omogući letove do 200 kilometara. Za duže destinacije, avion prelazi na hibridni mod, što će mu omogućiti letove do 800 kilometara.

Foto: HeartAerospace.com

Hibridni pogon kod aviona Heart Aerospace-a funkcioniše tako što koristi kombinaciju električnih motora i motora na fosilna goriva. Električni motori napajaju se baterijama i koriste se tokom faza leta koje zahtevaju manju snagu, kao što surulanje krstarenje ili sletanje. Motori na fosilna goriva uključuju se kada je potrebna veća snaga, na primer pri poletanju ili brzom penjanju. Sistem se automatski prebacuje između električnog i konvencionalnog pogona, zavisno od potrebe, kako bi se postigla maksimalna efikasnost i smanjila potrošnja goriva. Baterije se mogu puniti tokom leta pomoću generatora povezanog sa konvencionalnim motorima.

Jedan od najvažnijih ciljeva ovog aviona je smanjenje emisije ugljen-dioksida i operativnih troškova, čime Heart Aerospace doprinosi globalnoj borbi za održivost u avijaciji.

ES-30 već privlači veliko interesovanje avio-kompanija. Air Canada je naručila 30 aviona i investirala 5 miliona dolara u kompaniju Heart Aerospace. United Airlines je poručila 100 aviona, sa opcijom za još 100. SAS Scandinavian Airlines planira da u svoju flotu uključi 30 ovih aviona.

Ove kompanije prepoznale su ES-30 kao priliku da modernizuju svoje flote, smanje troškove i zadovolje sve strože ekološke standarde.

Električni i hibridni avioni predstavljaju važnu tehnologiju za smanjenje ekološkog otiska avijacije. Heart Aerospace ne samo da razvija avione sa nižom emisijom, već postavlja i standarde za budućnost regionalnog saobraćaja. Manji troškovi operacija i održavanja omogućavaju povoljnije cene karata, a električni pogon smanjuje zavisnost od fosilnih goriva.

Heart Aerospace planira da ES-30 postane komercijalno operativan do 2028. godine, nakon rigoroznih testiranja. Ako uspe, ovaj avion može promeniti način na koji avio-kompanije operišu na regionalnim linijama, pružajući ekološki prihvatljiva i ekonomski isplativa rešenja.

Uz interesovanje velikih avio-kompanija i rastuću potrebu za održivim rešenjima, ES-30 se pozicionira kao jedan od najperspektivnijih projekata u avijaciji. Švedska inovacija mogla bi da donese revoluciju u način na koji svet leti, povezujući manje gradove i smanjujući troškove regionalnih putovanja.

Razvoj modela X1 delimično je finansiran grantovima švedske Agencije za inovacije, Vinnova, dok je švedski proizvođač Saab uložio 5 miliona dolara u ranu fazu projekta. Međutim, u maju 2024. Heart je najavio da će svoje istraživačke i razvojne aktivnosti prebaciti u novi centar u Los Anđelesu, gde će biti premešten i prvi demonstrator. U avgustu, Heart je izabran za grant američke Federalne administracije za avijaciju (FAA) u vrednosti od 4,1 miliona dolara za dalji razvoj svog hibridno-električnog pogonskog sistema.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>