
Ruska kompanija Azimut pod istragom: Prikrili više od 20 problematičnih sletanja
Ruska avio-kompanija Azimut Airlines, čija flota se sastoji isključivo od aviona Sukhoi Superjet 100, sakrila je više od 20 prekršaja u održavanju aviona, organizacija letačkih operacija i sistema upravljanja bezbednošću leta!
Ovo je zaključak istrage koju su, nakon incidenta sa avionom Superjet 100 (RA-89085) u Antaliji 24. novembra (o kom je izveštavao naš portal) sproveli Rostransnadzor i Rosaviaci.
Kompanija je namerno prikrila informacije o sletanjima SSJ100 aviona sa prekoračenim dozvoljenim opterećenjima: U najmanje tri leta prikriveni su podaci o tvrdim sletanjima, dok je na šest letova opterećenje pri dodiru stajnog trapa sa pistom bilo više od 2g (proračunata granica za ovaj tip aviona je 3,75g), uz istovremeno prekoračenje vertikalne brzine.

Približno 12 procenata svih sletanja u prvih 11 meseci 2024. godine izvedeno je kao"bounced landing", to jest sa odskokom prilikom kontakta s pistom i ponovnog poletanja, piše portal Ruavia.
Takođe je zabeleženo 18 slučajeva odstupanja od priručnika za letačke operacije, uključujući nepravilno raspoređivanje goriva u rezervoarima za više od 500kg i slučajeve u kojima stajni trap nije bio zaključan u uvučenom položaju.

Utvrđeno je da su avioni išli na let bez odgovarajućeg održavanja i uz upotrebu nesertifikovanog alata, navodi se u izveštaju dve ruske agencije koji je objavljen prošle nedelje.
Veliki procenat prekinutih sletanja ukazuje na sistemski problem povezan s obukom pilota.

“Kapetani su, zbog odstupanja u procedurama poput prekinutih sletanja, išli na posebne treninge i obuku, ali su greške ponovo beležene već nakon nekoliko dana,“ stoji u izveštaju.
Azimut je jedina avio-kompanija čiju flotu čini isključivo 19 aviona tipa Superjet 100. Otkrivene nepravilnosti dovode u pitanje efikasnost postojećih procedura kontrole i nadzora u avio-kompaniji, zaključuje ruski portal specijalizovan za pitanja avijacije u ovoj zemlji.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.