
Vanredni pregledi motora prizemljuju 40 Wizz Air-ovih aviona do 2026. godine
Wizz Air je utorak (31. decembra) objavio da će zbog problema sa motorima PW1100G-JM turbofan, proizvođača Pratt & Whitney do 2026. godine biti prinuđen da prizemlji oko 40 aviona porodice Airbus A320neo. Ovo prizemljenje obuhvata gotovo 20% trenutne flote A320neo porodice, što će i dalje značajno uticati na avio operacije kompanije.
Pored toga, Wizz Air je potpisao komercijalni sporazum sa Pratt & Whitney-jem, koji uključuje operativnu podršku i paket kompenzacije za direktne troškove nastale zbog prizemljenih aviona.

Problemi sa motorima su povezani sa mikro-pukotinama u komponentama izrađenim od metalnog praha. Pratt & Whitney je još 2023. godine najavio da će preko 1.000 motora na avionima porodice Airbus A320neo morati na inspekciju. Kasnije je potvrđeno da će između 2023. i 2026. godine biti pregledano između 600 i 700 motora, što će uticati na približno 350 aviona globalno.
Ova situacija nije pogodila samo Wizz Air, već i druge avio-kompanije širom sveta, uključujući airBaltic, koji je morao da otkaže 4.670 letova tokom letnje sezone 2025. godine zbog sličnih problema s motorima.
Kako bi ublažio finansijski i operativni uticaj, Wizz Air je postigao sporazum sa Pratt & Whitney-jem koji obuhvata operativnu podršku za održavanje flote kao i paket kompenzacije za pokrivanje direktnih troškova vezanih za avione koji su već prizemljeni i one koji će biti prizemljeni. Sporazum će važiti do kraja 2026. godine i pomoći će kompaniji da prevaziđe trenutne probleme zbog prizemljenja dela flote.

Trenutna flota Wizz Air-a obuhvata preko 220 aviona porodice Airbus A320 i A321, uključujući 167 aviona porodice A320neo. Raspodela flote po podružnicama izgleda ovako:
Kompanija Airbus A320neo Airbus A321neo
- Wizz Air (Mađarska) 3 62
- Wizz Air Malta 6 74
- Wizz Air UK - 18
- Wizz Air Abu Dhabi - 4
Kompanija je već naručila dodatnih 75 aviona A321neo u avgustu 2023. godine, čime je ukupan broj porudžbina dostigao 565 aviona. Planirano je da od 2026. godine, sa završetkom problema sa motorima, Wizz Air preuzme 50 novih aviona A321neo i poveća kapacitet sedišta za 20%. Udeo aviona A321neo u floti tada će dostići 77%, dok će stariji avioni porodice A320ceo biti povučeni iz upotrebe, čime će kompanija dodatno unaprediti svoju energetsku efikasnost i održivost.
Kako bi nadomestio prizemljene avione, Wizz Air koristi i wet-lease avione drugih operatera, ali značajne promene u operacijama su neizbežne, što osećaju putnici i u našem regionu. Iako se Wizz Air suočava sa izazovima zbog problema sa motorima, kompanija veruje da će do 2026. godine rešiti sve tehničke i operativne poteškoće, i nastaviti sa planiranim rastom i jačanjem svoje flote.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.