
Wizz Air se seli u Oman? Sultanat na Bliskom istoku želi kod sebe niskotarifnu avio-kompaniju
Mađarska niskotarifna avio-kompanija Viz er (Wizz Air, W4/W6/W9) nalazi se u poodmaklim pregovorima sa vlastima u Omanu o uspostavljanju direktnih letova između evropskih gradova i Sultanata, nakon što je najavljeno povlačenje iz Abu Dabija, prenela je državna novinska agencija ONA.
Generalni direktor Oman Airports, ing. Ahmed Said Al Amri, potvrdio je da su razgovori u toku i da uključuju potencijalne linije koje bi povezivale Muskat sa evropskim čvorištima, među kojima se posebno pominje Budimpešta, prenosi Gulf News.
"Ozbiljno razmatramo mogućnost pokretanja direktnih letova sa različitih evropskih aerodroma ka Omanu — bilo preko Budimpešte ili drugih gradova", izjavio je Al Amri za ONA.

Potencijalno širenje ka Muskatu dolazi u trenutku kada se Viz er priprema da obustavi obavljanje saobraćaja iz svoje baze u Zalivu i usmeri fokus ka ključnim evropskim tržištima. Ova promena odražava stratešku prilagodbu same kompanije, ali i sve izraženiju ambiciju Omana da se pozicionira kao regionalno vazdušno i turističko čvorište.
Al Amri je naglasio da je privlačenje globalnih avio-prevoznika deo šire strategije Oman Airports da diverzifikuje prihode, unapredi operativnu efikasnost i podrži nacionalne ciljeve u oblasti avijacije, logistike i turizma.
Ukoliko se pregovori uspešno okončaju, nove linije bi mogle značajno da unaprede povezanost Omana sa Evropom i podstaknu turistički promet, dodatno učvršćujući ulogu Sultanata kao kapije ka Persijskom zalivu i šire.

Da li je moguća nova baza za niskotarifnu avio-kompaniju nakon povlačenja iz Emirata?
Kako je Aero.rs već pisao, Viz er je najavio da će od 1. septembra obustaviti sve letove iz baze u Abu Dabiju i povući se iz zajedničkog preduzeća Viz Er Abu Dabi, koje je osnovano 2020. godine u partnerstvu sa državnim fondom Abu Dhabi Developmental Holding Company.
Kompanija je kao ključne razloge navela operativne izazove, geopolitičke tenzije na Bliskom istoku i regulatorna ograničenja koja su otežavala širenje i profitabilnost.

Istaknuti su i tehnički problemi, posebno u vezi sa pouzdanošću motora u otežanim vremenskim uslovima, kao i zatvaranja vazdušnog prostora usled oružanih sukoba u regionu.
Viz er menja strategiju i fokusira se na evropska tržišta
"Okruženje za poslovanje se značajno promenilo. Ograničenja u lancu snabdevanja, geopolitička nestabilnost i ograničen pristup tržištima učinili su da održavanje naših početnih ambicija postane sve teže", kaže prvi čovek kompanije Jožef Varadi, dodajući da je povlačenje iz Abu Dabija bila "teška, ali ispravna odluka“.
Viz er Abu Dabi (Wizz Air Abu Dhabi, 5W) počeo je sa radom 2021. godine kao prva prava ultra-niskotarifna aviokompanija u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, imao je ambiciju da iz temelja promeni regionalno tržište avijacije, ulazeći u direktnu konkurenciju sa već etabliranim prevoznicima poput Er Arabije i Flynasa.

Tokom 2024. godine, ova ispostava kompanije obavila je više od 19.000 letova, prevezla 3,5 miliona putnika i učestvovala sa čak 25% u direktnom saobraćaju na Međunarodnom aerodromu u Abu Dabiju.
Tržište Bliskog istoka ne voli niskotarifni model
Viz Er Abu Dabi je od osnivanja izgradio mrežu linija ka Evropi, Persijskom zalivu i Centralnoj Aziji, koristeći avione tipa Erbas A321 i A321neo. Iako je saobraćaj započeo u jeku pandemije, ogranak je beležio brz rast, podstaknut povoljnim političkim uslovima i ambicioznim planovima — flota je trebalo da dostigne 100 aviona u roku od 15 godina.
Međutim, prema navodima kompanije, tržište Bliskog istoka nije omogućilo primenu ultra-niskotarifnog modela poslovanja u meri u kojoj on funkcioniše u Evropi. Ograničenja u pristupu ključnim destinacijama i niska potražnja dodatno su ugrozili održivost poslovanja u regionu.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A330 EXPO 2027 na Aerodromu Nikola Tesla Beograd
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.