Wizz Air smanjuje flotu A321XLR i usporava širenje nakon ukidanja baze u Abu Dabiju

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Mađarska niskotarifna avio-kompanija Viz er (Wizz Air) će značajno redukovati svoju porudžbinu aviona tipa Erbas A321XLR, nakon odluke da 1. septembra zatvori bazu u Abu Dabiju, čime se menja i širi strateški pristup kompanije, piše portal Flightglobal.

Niskotarifna avio-kompanija Viz er, koja je ranije naručila 47 aviona ovog modela, sada planira da preuzme svega 10 do 15 primeraka. Ukidanje bliskoistočne ispostave jedan je od glavnih razloga za reviziju narudžbine, s obzirom na to da je A321XLR prvobitno bio poručen upravo za dugačke letove sa bazom u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.

Wizz Air Airbus A320 Salinger Igor

„Racionalizujemo flotu kako bismo imali odgovarajući broj aviona za novu mrežu linija“, izjavio je izvršni direktor Jožef Varadi. On je dodao da će Viz er zbog ovih promena usporiti tempo širenja i prilagoditi rasporede budućih isporuka aviona. Istovremeno, kompanija nastoji da povuče iz upotrebe što je više moguće starijih aviona iz porodice A320.

Na kraju juna, Viz er je imao ukupno 236 aviona, uključujući 157 A321neo, kao i prvi isporučeni A321XLR. Tokom kvartala, flota je proširena sa deset novih A321neo letelica.

Kompanija se i dalje suočava s problemima izazvanim nepouzdanošću motora Pratt & Whitney GTF, zbog čega je 41 avion bio prizemljen krajem juna. Iako se situacija postepeno poboljšava, očekuje se da će u proseku 35 aviona biti van saobraćaja tokom cele godine. Viz er trenutno drži više nego dvostruko veći broj rezervnih motora nego što bi to bio standard, upravo zbog kraćih intervala korišćenja motora na krilu nego što je očekivano.

Ugovorom o dodatnim GTF motorima kompanija planira da ubrza vraćanje prizemljenih aviona u saobraćaj, zahvaljujući većoj dostupnosti rezervnih pogonskih jedinica.

Wizz Air Abu Dhabi Wizz Air

Varadi je istakao da se kompanija u budućnosti želi fokusirati na „ekološki prihvatljive“ regione, uz prioritet tržištima gde već ima izgrađenu poziciju. Kao jedan od razloga za povlačenje iz Abu Dabija, navela je upravo nisku pouzdanost motora u zahtevnijim operativnim uslovima.

„Verujemo da naša osnovna tržišta u centralnoj i istočnoj Evropi ispunjavaju oba kriterijuma – i kada je reč o okruženju i kada je reč o tržišnom udelu“, poručio je Varadi. „Zbog toga smo razvili inicijative koje usmeravaju mrežu ka tim regionima.“

Operativna dobit Viz era u prvom kvartalu pala je za 38% i iznosila je 27,5 miliona evra, uprkos rastu prihoda od 13%, na ukupno 1,43 milijarde evra. Kao razloge za pad dobiti, kompanija navodi prizemljene avione, rast aerodromskih taksi i veće troškove amortizacije.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 i Airbus A330

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>