Kako napreduje istraga u Južnoj Koreji: istražitelji otkrili tragove ptičjeg perja i krvi u oba motora aviona
Istraga o nesreći aviona Boeing 737-800 kompanije Jeju Air, koja se dogodila 29. decembra 2024. na međunarodnom aerodromu Muan, i dalje je u toku. Prema najnovijim informacijama koje su objavili južnokorejski zvaničnici, istražitelji su otkrili tragove ptičjeg perja i krvi u oba motora aviona, što dodatno potvrđuje teoriju da je sudar sa pticama mogao biti ključni faktor u lancu događaja koji su doveli do pada aviona.
Istražitelji iz južnokorejskog Odbora za istraživanje avionskih i železničkih nesreća (ARAIB) identifikovali su dokaze o udaru ptica u oba motora Boeinga 737-800. Ovaj dvostruki udar mogao je izazvati trenutni prestanak rada oba motora, što bi objasnilo zašto su snimači glasa iz kokpita (CVR) i snimači podataka o letu (FDR) prestali sa radom četiri minuta pre udara u betonsku konstrukciju na kraju piste.
Zvaničnici iz južnokorejskog Ministarstva zemljišta, infrastrukture i transporta (MOLIT) potvrdili su da će dalja istraga biti fokusirana na utvrđivanje zašto su snimači prestali da beleže podatke, što bi moglo biti ključno za razumevanje događaja koji su prethodili nesreći.
Tokom dodatne inspekcije flote Boeinga 737-800 u Južnoj Koreji, Ministarstvo je identifikovalo određene nepravilnosti u praksi održavanja avio-kompanija. Prema njihovim navodima, pojedine kompanije su produžile cikluse inspekcija pre i posle leta, čime su prekršeni bezbednosni propisi. Iako se većina avio-kompanija pridržava propisa, MOLIT je najavio stroge kazne za one koji su prekršili pravila.
Među preporučenim merama za unapređenje su dodatna obuka posada za slučajeve gašenja dva ili više motora, uvođenje procedura za reagovanje na sudare sa pticama tokom priprema za let, kao i poboljšanje periodičnih planova održavanja aviona.
Da bi se utvrdio tačan uzrok nesreće, formiran je zajednički istražni tim koji uključuje predstavnike kompanije Boeing, CFM International, Federalne avijacione administracije (FAA), Nacionalnog odbora za bezbednost transporta SAD-a (NTSB) i južnokorejskog ARAIB-a. Ovaj tim analizira sve dostupne podatke, uključujući ostatke aviona, motore, i rad navigacionih sistema na aerodromu.
Avion Jeju Air-a, koji je obavljao let 7C2216 iz Bangkoka ka Muanu, srušio se tokom pokušaja prinudnog sletanja. Nesreća je odnela 179 života, dok su dve stjuardese, koje su bile na zadnjim sedištima aviona, preživele nesreću.
MOLIT je takođe završio inspekciju navigacionih sistema širom zemlje, uključujući i aerodrom Muan. Identifikovano je nekoliko oblasti koje zahtevaju poboljšanje, uključujući sedam aerodroma i devet navigacionih objekata. Ministarstvo planira dodatne bezbednosne provere koje će obuhvatiti sve avio-kompanije i modele aviona u Južnoj Koreji.
Istraga o nesreći aviona Jeju Air-a trenutno se fokusira na analizu mehaničkih kvarova, bezbednosnih procedura i uticaja spoljnih faktora, poput sudara sa pticama. Zvaničnici ističu da će se sve dostupne informacije pažljivo proučiti kako bi se utvrdio tačan uzrok nesreće i unapredila bezbednost u avio-saobraćaju. Očekuje se da će rezultati istrage biti ključni za donošenje novih bezbednosnih propisa kako bi se slične nesreće u budućnosti izbegle.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.