![YU - ANP (2) YU - ANP (2)](https://xdn.tf.rs/2025/02/07/aviogenexboeing737-200regyu-anp2-670x447.webp)
Kraj Aviogeneksa, prodaja imovine se oglašava u martu: Boing 737-200 za 415.800 evra
Došlo je vreme da se na još jednu stranicu istorije avijacije na ovim prostorima - stavi tačka: Aviogeneks, ili je bolje reći - ono što je ostalo kompanije osnovane pod okriljem Generaleksporta u Beogradu i specijalizovana za čarter letove širom sveta - ide na prodaju.
Stečajni upravnik spreman je da krajem marta oglasi prodaju imovine u drugom kvartalu ove godine. Na ovo ukazuju podaci Agencije za licenciranje stečajnih postupaka, na koje se poziva portal Biznis.
Kada se govori o imovini - zapravo se misli na Boing 737-200 (YU-ANP) koji se trenutno nalazi na beogradskom aerodromu Nikola Tesla, gde je poslednji put sleteo 2014. godine. Tu je i drveni sportski avion DR400/180 Robin, koji se nalazi na aerodromu u Pančevu i nešto sitne opreme smeštene u skladište.
![Aviogenex Boeing 737-200 YU ANP Aviogenex Boeing 737-200 YU ANP](https://xdn.tf.rs/2025/02/07/1738932401493-aviogenexboeing737-200kvw-460x0.webp)
Imovina će biti prodavana "u paketu" (dakle - ko kupi Boing, kupuje i Robina) po ceni od 48.99 miliona dinara: Ogromna većina "otpada na Boing koji je procenjen na 415.800 evra. Robin, pak, vredi samo 30.000 dinara.
Generaleksport, kompanija koja je osnivač Aviogeneksa, otišla je u stečaj 4. novembra 2015. Danas je jedini vlasnik propale čarter kompanije firma Internacional CG, koja je osnovana 1999. godine i potom preuzela značajan deo imovine i radnika Geneksa. Internacional CG je takođe u stečaju.
![YU - ANP (2) YU - ANP (2)](https://xdn.tf.rs/2025/02/07/presidentairlinesboeing737-200nathalie-460x0.webp)
Boing 737-200 sa registarskom oznakom YU-ANP imao je burnu "prošlost": osim za Avigeneks, ovaj avion leteo je za malezijsku nacionalnu aviokompaniju (Malaysia Airlines), potom za nacionalnog prevoznika Zimbabvea (Air Zimbabwe), ali i za ukrajinsku kompaniju Ukraine International Airlines.
YU-ANP je leteo i za Čančangi erlajns, Er ekspres, Er Bosnu, Kamerun erlajns, Prezident erlajns (vidi sliku gore), Sudan ervejz i Vester Benin, da bi svoj život završio pre 11 godina. Prema navodima - avion nije u letnom stanju.
(Aero.rs)
Video: Aerodrom Pariz Šarl de Gol: Terminal 2
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.