Rosavijacija upozorava na potrebu dodatne obuke pilota zbog rizika od gubitka navigacije

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Ruska federalna agencija za vazdušni saobraćaj, Rosavijacija, izdala je preporuku avio-kompanijama da izvrše dodatnu obuku pilota za neprecizne prilaze (engl. non-precision approaches), imajući u vidu rizik od mogućeg gubitka satelitske navigacije zbog ometanja. Takođe, istaknuta je važnost redovne obuke pilota za reagovanje u slučaju kvarova na sistemima kontrole letenja, uključujući otkaz hidraulike, kroz simulacije ekstremnih situacija, piše Flightglobal.

Ove preporuke dolaze nakon povećanog broja izveštaja posada i operatera tokom 2024. i početkom 2025. godine o kvarovima ili odstupanjima u navigacionim sistemima u kokpitu. Prema Rosavijaciji, ovi problemi mogu biti uzrokovani nenamernim radio-smetnjama, uključujući elektronske protivmere koje se koriste za zaštitu ruskih objekata od neovlašćene upotrebe bespilotnih letelica.

Regulator je posebno istakao karakteristične znake smetnji ili lažiranja signala, kao što su neusklađeni podaci o poziciji, vremenska odstupanja i neuobičajene razlike između vazdušne brzine i brzine u odnosu na tlo. Ovi problemi mogu dovesti do nemogućnosti korišćenja regionalne navigacije, odstupanja od rute, nepreciznosti u vremenskim sistemima i neispravnog rada sigurnosnih sistema, poput opreme za upozorenje na blizinu terena.

Avionski instrumenti Foto: Shutterstock

Rosavijacija je naglasila da posade treba da budu obučene da procene rizike pri letenju ka aerodromima pogođenim interferencijama i da se pripreme za procedure bez satelitske navigacije, poput nepreciznih instrumentalnih prilaza.

Ove preporuke su izdate nekoliko dana pre nego što su kazahstanski istražitelji objavili preliminarne nalaze o nesreći aviona Embraer 190 kompanije Azerbejdžan Erlajns, koji se srušio u Aktauu 25. decembra 2024. godine. Prema preliminarnom izveštaju, avion je izgubio GPS navigaciju iznad Rusije, što je onemogućilo posadi da izvede planirani prilaz na aerodrom Grozni. Nakon dva neuspešna pokušaja sletanja u uslovima smanjene vidljivosti, posada je odlučila da se vrati u Baku. Međutim, ubrzo nakon toga, avion je pretrpeo ozbiljna oštećenja usled eksplozije prouzrokovane dejstvom protivavionske odbrane, što je dovelo do gubitka svih hidrauličnih sistema i ograničene kontrole nad avionom. Posada je potom pokušala prinudno sletanje u Aktauu, gde se avion srušio u zoni aerodroma.

Rosavijacija je istakla da preliminarni izveštaj ne sadrži zaključke o uzroku nesreće, uključujući izvor eksplozije. Ranije tvrdnje da je do eksplozije došlo zbog sudara s pticom ili eksplozije kiseoničkog cilindra odbijene su od strane azerbejdžanskih vlasti kao pokušaj zataškavanja pravih uzroka. Međutim, Rosavijacija navodi da su ove tvrdnje prvi put izneli piloti Embraera tokom radio-komunikacije s ruskim kontrolorima leta.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>