Ruska Duma odobrila predlog zakona o proizvodnji neoriginalnih delova za avione Boing i Erbas

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Državna Duma Ruske Federacije odobrila je u prvom čitanju predlog zakona koji omogućava domaćim preduzećima da proizvode neoriginalne rezervne delove za avione Erbas (Airbus) i Boing (Boeing). Ova odluka dolazi kao deo šire strategije smanjenja zavisnosti od stranih dobavljača i rešavanja problema sa nabavkom delova koji je nastao zbog sankcija Zapada.

Zakon, koji su predložili senatori Andrej Kutepov i Murat Hapsirokov, predviđa izmenu Vazdušnog kodeksa Ruske Federacije, čime će Rosaviacija dobiti ovlašćenje da reguliše proces sertifikacije i proizvodnje neoriginalnih komponenti za civilnu avijaciju. Ovaj potez omogućava ruskim proizvođačima da razvijaju i plasiraju rezervne delove za avione stranog porekla, čime bi se smanjila zavisnost od uvoza i ublažile posledice sankcija koje su blokirale pristup originalnim delovima piše Ruaviation.

Boeing 737-8LJ Foto: Aeroflot.ru

Slične prakse već se primenjuju u Sjedinjenim Američkim Državama i Kini, gde alternativni dobavljači proizvode kompatibilne delove u skladu sa nacionalnim sertifikacionim procedurama. Međutim, u Rusiji je do sada nedostatak jasnih regulatornih smernica primoravao mnoge kompanije da relociraju proizvodnju u Kinu, gde su propisi o instalaciji neoriginalnih komponenti znatno fleksibilniji. Ovim zakonom, ruska vlada želi da zaustavi taj trend i podstakne domaću proizvodnju.

Iako zakon otvara nove mogućnosti za rusku avijaciju, eksperti upozoravaju na potencijalne rizike. Jedan od ključnih problema je kvalitet i bezbednost neoriginalnih delova, koji možda neće ispunjavati standarde originalnih proizvođača Erbasa i Boinga.

Osim toga, postoji i rizik od razvoja crnog tržišta, gde bi nekontrolisane komponente mogle dospeti u upotrebu bez odgovarajućih provera. Kako bi se izbegao ovaj scenario, Rosaviacija će morati da uspostavi stroge sertifikacione procedure i osigura da svi proizvedeni delovi budu u skladu sa međunarodnim standardima bezbednosti.

Ova odluka dolazi kao posledica sankcija evropskih i američkih kompanija koje su u potpunosti obustavile isporuke rezervnih delova ruskim avio-prevoznicima, dok su kineski dobavljači postali ključni izvor snabdevanja. Ipak, budući da ni Kina ni Iran ne mogu u potpunosti pokriti potrebe ruskog tržišta, domaća proizvodnja neoriginalnih delova postaje strateški prioritet.

Aeroflot Airbus A320neo: Foto: Shutterstock/Telsek

Iako se spekuliše o mogućem poboljšanju odnosa između Moskve i Zapada, mala je verovatnoća da će zapadne sankcije uskoro biti ukinute, što znači da će razvoj domaće proizvodnje rezervnih delova biti ključni faktor opstanka ruskih avio-kompanija u narednim godinama.

Dok jedni ovu odluku vide kao neophodan korak ka samostalnosti ruske avijacije, drugi upozoravaju da bi nedovoljna regulacija mogla ugroziti bezbednost letenja. U svakom slučaju, usvajanje ovog zakona označava prekretnicu u ruskoj avio-industriji i signalizira potpuno novu fazu u načinu na koji će ruski avio-prevoznici održavati i modernizovati svoju flotu.

Naredni koraci zavisiće od toga kako će Rosaviacija sprovesti regulatorne mere, kao i da li će strane avio-kompanije priznati ruske neoriginalne delove kao bezbedne za korišćenje. Očekuje se da će zakon proći i drugo čitanje u Dumi, nakon čega će stupiti na snagu najkasnije do leta 2025. godine.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>