Tramp nezadovoljan kašnjenjem novog predsedničkog aviona: Kupićemo avion!
Američki predsednik Donald Tramp ponovo je izrazio nezadovoljstvo zbog kašnjenja isporuke novih predsedničkih aviona Boeing VC-25B, koji su namenjeni za zamenu postojeće flote Air Force One. Ovaj projekt, vredan 3,9 milijardi dolara, još uvek nije završen, a Tramp sada traži brža rešenja i razmatra alternativne opcije.
Tramp gubi strpljenje: "Idemo da kupimo avion"
Prema izveštaju Air & Space Forces Magazine-a, Tramp je u više navrata kritikovao Boing zbog kašnjenja u isporuci novih predsedničkih aviona. Podsetimo, još 2018. godine dogovoren je posao između američke vlade i Boeinga za nabavku dva Boeinga 747-8, koji su trebali biti prepravljeni u predsedničke VC-25B.
Međutim, rokovi se neprestano pomeraju, a Tramp je sve nestrpljiviji. "Ako ne mogu da isporuče avion na vreme, kupićemo drugi!" izjavio je Tramp, nagoveštavajući mogućnost preusmeravanja na druge proizvođače.
Boeingov odgovor: "Mask nam pomaže"
Izvršni direktor Boinga Robert Keli Ortberg priznao je kašnjenja i potvrdio da se radi na ubrzanju procesa. Na konferenciji Barclay's Conference 20. februara, Ortberg je izjavio da Ilon Mask pomaže u identifikaciji i eliminaciji nepotrebnih birokratskih prepreka kako bi se isporuka aviona ubrzala.
"Predsednik jasno stavlja do znanja da nije zadovoljan tempom isporuke. Ilon Mask nam mnogo pomaže u razumevanju tehničkih zahteva i eliminaciji nebitnih prepreka kako bismo ubrzali proces," rekao je Ortberg.
Zašto preuređenje traje toliko dugo?
Mnogi se pitaju zašto je potrebno toliko vremena da se dva Boeing 747-8 preurede u

predsedničke avione. Proces konverzije uključuje:
- Ugradnju luksuznog VIP enterijera sa predsedničkim apartmanom, kancelarijama i konferencijskom salom,
- Instalaciju sigurnih komunikacionih sistema otpornih na nuklearne pretnje i prisluškivanje,
- Ugradnju opreme za dopunu goriva u vazduhu,
- Prepoznatljivu plavo-belu predsedničku shemu bojenja.
- Preuređenje civilnog aviona u predsedničku letelicu zahteva veliku preciznost i sigurnosne provere, što dodatno usporava proces.

Da li nadzvučni Air Force One može biti rešenje?
Direktor Boom Supersonic-a, Blejk Šol, takođe je komentarisao situaciju, istakavši da je "nacionalna sramota što predsednik Kine, Si Đinping, leti na modernom 747-8, dok predsednik SAD koristi avione stare preko tri decenije".
Boom Supersonic je izrazio spremnost da razvije nadzvučni Air Force One na bazi svog modela Overture, koji bi koristio inovativnu "Boomless Cruise" tehnologiju kako bi leteo nadzvučnom brzinom bez zvučnog udara. Ilon Mask takođe podržava ovu ideju i radi na mogućim regulatornim olakšicama za nadzvučne letove iznad kopna.
"Ako dobijemo zeleno svetlo, spremni smo da prekinemo sve ostale projekte i odmah započnemo rad na nadzvučnom Air Force One-u," izjavio je Šol.
Boing pod sve većim pritiskom
Boing se nalazi pod ogromnim pritiskom da završi modernizaciju Air Force One-a, dok Tramp gubi strpljenje i razmatra alternativna rešenja, uključujući i potencijalni prelazak na nadzvučni transport. Ako se kašnjenja nastave, američko vazduhoplovstvo bi moglo doneti odluku da umesto dosadašnjih predsedničkih aviona pređe na održiviji, brži i tehnološki napredniji nadzvučni model.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.