Pilot IziDžeta privremeno udaljen sa dužnosti nakon opasnog incidenta na letu iz Mančestera za Hurgadu

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Pilot IziDžetovog (EasyJet) leta U2 2251 iz Mančestera (MAN) za Hurgadu (HRG) privremeno je udaljen sa dužnosti nakon što je tokom prilaska aerodromu u Egiptu avion navodno leteo previše blizu planine, što je aktiviralo sistem upozorenja na blizinu tla (GPWS). Istraga o ovom incidentu je u toku.

Foto: FlightRadar24

Šta se dogodilo?

Incident se dogodio 2. februara 2025. godine kada je Erbas A320neo, registarske oznake G-UZHA, iz flote IziDžeta, obavljao redovan let između Velike Britanije i Egipta. Prema podacima sa Flightradar24.com, avion je leteo na standardnoj krstarećoj visini od 37.000 stopa sve do početka spuštanja u 18:36 po lokalnom vremenu.

Foto: FlightRadar24

Međutim, tokom prilaza Hurgadi, avion se spustio na svega 2.900 stopa, što je znatno niže u odnosu na uobičajenu visinu na tom delu leta. U tom trenutku aktivirao se sistem upozorenja na blizinu tla, a piloti su brzo reagovali i podigli avion na 3.750 stopa. Analiza podataka iz drugih letova istom rutom pokazala je da avioni obično lete na najmanje 6.000 stopa na tom mestu, što ukazuje da je let U2 2251 bio značajno niže nego što bi trebalo.

Pilot udaljen sa dužnosti

IziDžet je potvrdio da je pilot koji je upravljao ovim letom privremeno suspendovan dok traje istraga. U izjavi za medije, portparol kompanije je rekao:

“Bezbednost je glavni prioritet za sve naše pilote. Oni su obučeni po najvišim industrijskim standardima, podvrgnuti rigoroznim testiranjima i stalno nadgledani. Avion je sleteo normalno, ali dok istraga traje, pilot ostaje privremeno udaljen sa dužnosti, što je u skladu sa standardnim procedurama.”

Prvi izveštaj o incidentu objavio je britanski The Sun, koji je naveo da se u avionu nalazilo 190 putnika i članova posade.

Erbas A320neo koji je učestvovao u incidentu star je 7,7 godina i deo je flote IziDžeta. Prema podacima ch-aviation fleets, avion ima kapacitet od 186 sedišta u jednoklasnoj konfiguraciji. Do kraja 2024. godine, ovaj A320neo zabeležio je ukupno 23.511 sati leta i 9.323 ciklusa.

Ovo nije prvi put da se IziDžet suočava sa sličnim incidentom. U februaru 2024. godine, Švajcarska istražna komisija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (SUST) otvorila je istragu o letu U23291 iz Edinburga (EDI) za Ženevu (GVA), kada je avion tokom prilaska pisti 22 sleteo znatno ispod putanje prilaza.

Prema izveštajima, letelica se spustila na samo 230 metara iznad Ženevskog jezera pre nego što su piloti odlučili da izvedu go-around manevar.

“Prilikom prilaska pisti 22, avion se spustio znatno ispod propisane putanje, nakon čega je posada odlučila da prekine sletanje i ponovo uzleti.”

Švajcarski istražitelji su saopštili da su u avionu A320neo bila šest članova posade i 157 putnika, dok su piloti koristili Instrument Flight Rules (IFR) pristup za sletanje.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>