Embraer završio prvi kvartal sa zaostatkom porudžbina od 26,4 milijardi dolara

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Samo nekoliko nedelja pre objavljivanja svojih finansijskih rezultata za prvi kvartal, brazilski proizvođač aviona Embraer saopštio je da je kvartal završio sa rekordnim zaostatkom u porudžbinama u ukupnoj vrednosti od 26,4 milijarde dolara.

U okviru toga, komercijalni sektor beleži zaostatak od 10 milijardi dolara, što je 2% manje u odnosu na četvrti kvartal 2024. godine, i 10% manje na godišnjem nivou. Embraer je objasnio da narudžbina japanske aviokompanije All Nippon Airways (ANA) za 20 aviona E190-E2 još uvek nije uvršćena u taj iznos, jer ugovor još nije finalizovan.

Kompanija planira da taj ugovor uključi u drugoj polovini 2025. godine, kada se očekuje njegovo potpisivanje. ANA je takođe objavila porudžbinu za 24 Airbus A321neo, tri A321XLR, 22 Boeing 737 MAX 8, i 23 Boeing 787-9 aviona.

E175 Embraer

Model putničkog aviona E175 ima 160 potvrđenih (čvrstih) porudžbina, a najveći klijenti su iz Sjedinjenih Američkih Država: Ameriken Erlajns (American Airlines - 90), Ripablik Ervejs (Republic Airways - 40), SkajVest (SkyWest - 16), Horajzon Er (Horizon Air - 5). Tu su i tri aviona za neimenovane klijente, kao i pet vazduhoplova ovog tipa za Er Pis (Air Peace) i jedan avion za Overlend Ervejs (Overland Airways).

Što se tiče modela sa oznakom E2 - model E195-E2 ima čak 151 čvrstu porudžbinu: od toga, najviše aviona povlači Azul (51), zatim Porter Erlajns (31), Aerkep (Aercap) - 15, kao i kompanije Azora (Azorra) - 13 i Meksikana (Mexicana) - 10 vazduhoplova, piše Simple Flying.

Prezentacija Embraer E2 aviona u Beogradu Foto: Aleksa Španjević/aero.telegraf.rs

Na model E190-E2 "otpada" 25 čvrstih porudžbina - 10 za Meksikanu, osam za Azoru, četiri za Virdžin Australija, dva za Erkasl (Aircastle) i jedan za Er Kiribati.

U prvom kvartalu, Embraer je isporučio ukupno sedam komercijalnih aviona: četiri E175 i tri E195-E2. Isporuke su uključivale avione za Envoy Air (2), Horizon Air (1), Republic Airways (1), Porter Airlines (1), Hunnu Air (1) i Azul (1).

U segmentu privatne i poslovne avijacije - zaostatak je "težak" 7,6 milijardi dolara, što je 3% više kvartalno i 66% više godišnje. Uključeno je 23 isporuke (14 lakih i 9 srednje velikih poslovnih aviona).

Odbrana i bezbednost nosi sa sobom beklog od 4,2 milijarde dolara, sa 32 porudžbine za KC-390 Millennium i 22 za A-29 Super Tucano.

Embraer C-390 Foto: Shutterstock

U segmentu servisa i podrške postoji stabilan backlog od 4,6 milijardi dolara. Tokom kvartala, Airlink iz Južne Afrike potpisao je ugovor za rezervne delove i postao prvi afrički korisnik Embraer Collaborative Inventory Planning (ECIP) sistema.

Kompanija planira isporuku između 77 i 85 komercijalnih aviona tokom 2025. godine.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>