Ruski putnički avion MC-21 sa delimično zamenjenim uvoznim komponentama uspešno obavio prvi let

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Testni primerak putničkog aviona MC-21-310, u verziji sa delimično zamenjenim uvoznim komponentama, po prvi put je poleteo u utorak 29. aprila sa aerodroma Irkutske vazduhoplovne kompanije „Jakovljev“. Let je obavio avion fabričkog broja 73055, koji se od 2020. godine koristi za testiranje domaćih motora PD-14.

Na probnom avionu zamenjeno je oko 80 stranih sistema i sklopova domaćim rešenjima. Konkretno, ugrađena je ruska avionska radio-elektronska oprema, uključujući računare, komunikacione čvorišta (komutatore), navigacione i radio-sisteme. Takođe su zamenjeni pomoćna jedinica za napajanje, sistemi za klimatizaciju i regulaciju pritiska, rasveta i komandne table avionskih sistema. Domaći delovi primenjeni su i u elektroenergetskom sistemu, hidraulici i stajnom trapu.

„U našim planovima je prelet aviona u Žukovski radi izvođenja sertifikacionih letova. Paralelno nastavljamo rad na potpuno ruskom MC-21, koji se sada nalazi u završnoj montaži i pridružiće se letovima kasnije,“ izjavio je generalni direktor matične Ujedinjene avio-industrijske korporacije (OAK) Vadim Badeha.

U martu je ministar industrije i trgovine Anton Alihanov obećao da će MS-21 napravljen u potpunosti od domaćih delova poleteti krajem juna ili početkom jula.

Putnički avion srednjeg doleta MC-21 razvija se od 2011. godine kao alternativa popularnim stranim avionima Erbas A320 i Boing 737. Osnovna verzija aviona sa stranim komponentama i američkim motorima Pratt & Whitney PW1431G sertifikovana je u decembru 2021. godine. Međutim, već tada proizvodnja nije mogla da započne jer su sankcije Sjedinjenih Američkih Država onemogućile isporuku uvoznih sirovina potrebnih ruskim proizvođačima za izradu kompozitnih krila aviona MS-21.

Avion Jakovljev Yakovlev MC 21 Foto: Russia's UAC

Modifikacija aviona sa krilima od ruskih kompozita i domaćim motorima PD-14 sertifikovana je u decembru 2022. godine. Ali u to vreme „Jakovljev“ je već započeo razvoj potpuno ruske verzije MC-21, jer su se zapadni dobavljači povukli iz programa. Tada su konstruktori očekivali da će MS-21 sa delimično uvozno zamenjenim komponentama poleteti u novembru 2023, a potpuno ruski — u aprilu 2024. godine.

Prema planovima vlade, isporuke prvih 10 MC-21 napravljenih od ruskih delova  planirane su za kraj 2025. godine, ali će najverovatnije biti pomerene za narednu godinu. OAK je prikupio preliminarne porudžbine za 277 MC-21. Većina njih — 210 aviona — namenjena je grupaciji „Aeroflot“, koja je već pretvorila 18 narudžbina u čvrst ugovor.

Autor: Maksim Pjadushkin

(EkipaAero.rs)

Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>