
Poslovanje Kroacije Erlajns: Kašnjenje aviona A220 uzrokovalo 19,6 miliona evra duga
Hrvatski nacionalni avio-prevoznik, kompanija Kroacija Erlajns (Croatia Airlines) je u 2024. godini zabeležila porast broja putnika, ali i značajan operativni gubitak od 16 miliona evra, odnosno 19,6 miliona nakon dotacija.
I pored povećanog broja putnika (kompanija je prevezla 1,84 miliona putnika) i proširenja mreže letova (Kroacija leti ka 27 međunarodnih odredišta), kompanija se suočila s nizom problema koji su rezultirali finansijskim gubitcima.
Glavni razlozi lošijih rezultata, ističe kompanija, uključuju kašnjenje u isporuci novih aviona Erbas A220: od naručenih 15 stigla su tek dva - i to sa zakašnjenjem, što je dovelo do povećanih troškova održavanja stare flote.
Kroacija Erlajns dodaje da problemi u snabdevanju rezervnim delovima, zajedno s novim EU propisima o obaveznoj upotrebi održivog goriva (SAF), dodatno pogoršavaju financijsku situaciju.
Tranziciono razdoblje obnove flote pratili su i veći troškovi školovanja osoblja za nove avione, kao i, kako se navodi, "geopolitička nestabilnost koja je uticala na redovnost letova".

Ovakav rezultat predvideo je generalni direktor kompanije, Jasmin Bajić, početkom ove godine, o čemu je portal Aero.rs pisao. Iako je prevoznik ostvario blagi rast ukupnih prihoda od jedan posto, operativni troškovi porasli su za devet posto, što je rezultiralo konačnim gubitkom od 19,6 miliona evra nakon uračunatih troškova finansiranja.
I pored toga, EBITDA pokazatelj (dobit pre kamata, poreza, amortizacije i deprecijacije) ostao je pozitivan na 7,3 miliona evra, što ukazuje na određenu operativnu stabilnost.

U narednoj godini kompanija očekuje dolazak dodatnih pet novih aviona, što će zahtevati dalja ulaganja i organizacione promene. Uz to, u planu je i priprema za izlazak još dva aviona Dash 8 Q400 i jednog Airbusa A320 iz flote.
Kompanija planira da optimizira mrežu letova, smanji troškove kroz digitalizaciju i ojača partnerstva s drugim avio-prevoznicima. S obzirom na ukupni razvoj situacije, pitanje je da li će Kroacija Erlajns uspeti u narednom periodu da prevlada finansijske poteškoće i vrati se na profitabilan put u godinama koje dolaze, zaključuje portal Avioradar.
(Aero.rs)
Video: Aerodrom Pariz Šarl de Gol: Air Serbia Airbus A319 na terminalu 2F
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.