Ruska vlada saopštila: An-2 još bez naslednika, Bajkalov razvoj u ćorsokaku

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Ruska vlada potvrdila je da postoje problemi u razvoju turboelisnog aviona Bajkal. Zamenik premijera Rusije, Jurij Trutnjev, izjavio je pred Državnom dumom 14. maja da se razvoj putničkog turboelisnog aviona, koji može da primi 9 putnika, LMS-901 Bajkal našao u ćorsokaku.

Ovaj tip aviona razvijala je privatna kompanija Ural Civil Aviation Works (UWCA) iz Jekaterinburga, sa ciljem da zameni sovjetske putničke dvokrilce Antonov An-2 sa klipnim motorima. Međutim, tokom probnih letova LMS-901, isplivali su problemi čije bi rešavanje moglo da potraje godinama. Pored tehničkih izazova, troškovi razvoja su značajno porasli, čineći avion preskupim za operatere.

UZGA LMS-901 Baikal Foto: wikipedia

„Ne očekujemo da će avion Bajkal stići do faze serijske proizvodnje, i sada ćemo morati da remotorizujemo Antonov An-2“, izjavio je Trutnjev, prenela je lokalna novinska agencija Interfaks.

Program razvoja aviona LMS-901 pokrenut je 2019. godine, a prvi prototip poleteo je u januaru 2022. godine, opremljen motorom General Electric H800-200. Planirano je da ovaj motor kasnije zameni ruski VK-800SM, koji takođe razvija UWCA, ali se ispostavilo da VK-800SM još nije dostigao fazu letnih testova.

Avion je projektovan da prevozi do 2.000 kilograma tereta na udaljenost od 1.500 kilometara, pri krstarećoj brzini od 300 km/h. Predviđena je upotreba na neasfaltiranim aerodromima, uz mogućnost ugradnje skijaškog ili pontonskog stajnog trapa.

Isporuke prvih primeraka već su ranije pomerene za kraj 2026. godine, nakon što su tokom probnih letova otkriveni problemi. Prema izveštajima ruskih medija s početka 2025. godine, avion je imao poteškoće sa stabilnošću pri malim brzinama i visokim silama na komandnoj palici. Takođe je ustanovljena potreba za povećanjem repnih površina, pomeranjem zadnjeg točka i redizajnom stajnog trapa. Stručnjaci procenjuju da bi rešavanje ovih problema moglo da traje između tri i pet godina.

UZGA LMS-901 Baikal Foto: wikipedia

Pored tehničkih problema, dodatni izazov predstavljaju rastući troškovi proizvodnje, koji su premašili očekivanja vlade.

Trenutno, ruske avio-kompanije i dalje koriste oko 300 aviona An-2 za prevoz putnika i razne vazdušne radove u udaljenim regionima Sibira i ruskog Dalekog istoka. Nakon što su problemi sa Bajkalom postali očigledni, Ministarstvo industrije i trgovine Rusije počelo je da razmatra opcije zamene motora za avion An-2, smatrajući da bi to bila jeftinija alternativa od nastavka razvoja LMS-901.

Ministarstvo je ovlastilo United Engine Corporation da obnovi proizvodnju sovjetskih turboelisnih motora TVD-10B, a takođe je raspisalo i tender za razvoj novog turboelisnog motora VK-1600S — avionske verzije turboshaft motora VK-1600, namenjenog za helikopter srednje klase Kamov Ka-62.

Autor: Maksim Pjaduškin

(EkipaAero.rs)

Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>