Erbas završio prva krila za A350F: Kargo verzija sve bliža prvom letu

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Erbas (Airbus) je završio proizvodnju prvog kompleta krila za A350F – kargo verziju svog naprednog modela A350-1000 – čime je zvanično ušao u novu fazu razvoja ovog aviona koji bi trebalo da postane ključni igrač u kargo saobraćaju narednih decenija. Montaža je završena u fabrici u Broughtonu u Velikoj Britaniji, a krila će uskoro biti prebačena u Tuluz, gde se nalazi finalna montažna linija.

Krila će biti transportovana specijalnim avionom BelugaXL, sa zaustavljanjem u nemačkom Bremenu, gde će biti dodatno opremljena pre konačnog spajanja s trupom testnog aviona u Tuluzu. Letna ispitivanja dva testna primerka A350F planirana su za 2026. i 2027. godinu, dok je ulazak u komercijalnu upotrebu pomeren za drugu polovinu 2027.

Kako ističe Pol Kilmister, direktor programa širokotrupnih krila u Broughtonu, završetak prvih krila predstavlja važan trenutak za sve uključene u projekat:

– Sa skoro 1.400 porudžbina za A350, uključujući i 63 naručena A350F, fabrika u Broughtonu ostaje važan deo globalnog lanca snabdevanja, kako u putničkom, tako i u teretnom sektoru. A350F donosi novu efikasnost i svestranost na tržište kargo aviona – rekao je Kilmister.

A350F winner reveal at Paris Airshow 2023_AI-M00318_AI_A350F_Livery_Cam_04.png Foto: Airbus.com

Kašnjenja zbog izazova u lancu snabdevanja

Erbas je prethodno najavio da će do 2028. dostići mesečnu proizvodnju od 12 A350 aviona, ali je datum ulaska A350F u eksploataciju pomeren za H2 2027. Izvršni direktor kompanije Gijom Fori objasnio je da trenutna situacija u kompaniji Spirit AeroSystems, koja prolazi kroz akviziciju od strane Boinga, usporava više programa – uključujući A220, A350 i naravno A350F.

Dodatne tehničke prepreke, poput rada na sekciji 15 trupa A350 koja je specifična za kargo verziju, predstavljaju kratkoročne izazove koje Erbas pokušava da reši bez kompromisa po pitanju kvaliteta i bezbednosti.

Već 63 porudžbine za A350F

Uprkos odlaganju, tržište je pokazalo snažno interesovanje za A350F. Erbas trenutno ima 63 potvrđene porudžbine, među kojima su:

  • Air France (4 aviona)
  • Air Lease Corporation (7)
  • Cathay Pacific (6)
  • CMA CGM (8)
  • Etihad Airways (7)
  • Martinair, u okviru grupe Air France-KLM (4)
  • Silk Way West Airlines (2)
  • Singapore Airlines (7)
  • STARLUX Airlines (10)
  • Turkiš erlajns (5)

Zajedno sa Boingovim 777-8F, koji ima 59 porudžbina, A350F će predvoditi sledeću generaciju kargo aviona. Oba proizvođača razvijaju nove modele zbog planiranog ukidanja proizvodnje postojećih varijanti, poput 767F i 777F, koji više neće ispunjavati nove standarde emisije od 2027. godine.

A350F je zasnovan na produženoj verziji modela A350-1000, ali je prilagođen teretnim operacijama zahvaljujući velikim vratima za utovar i dodatnim ojačanjima poda trupa, što mu omogućava prevoz oko 109 tona tereta na interkontinentalnim rutama.

Avion je pozicioniran kao zamena za Boing 747-400F i konkurent novim modelima američkog proizvođača, sa značajno boljim ekonomskim performansama i manjim emisijama.

(Aero.rs)

Video: Airbus Helicopters H120

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>