Kroacija erlajns uvodi A220-100 od oktobra: kraj za Daš 8 na liniji za Brisel

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kroacija erlajns (Croatia Airlines) najavila je prve detalje o rasporedu korišćenja svog novog aviona Erbas A220-100, koji će ući u flotu u oktobru 2025. godine. Reč je o letelici sa 127 sedišta, koja će biti najmanji avion u floti hrvatskog nacionalnog avio-prevoznika i deo je šire tranzicije ka floti sastavljenoj isključivo od aviona porodice A220, piše ExYuAviationNews.

Počevši od 26. oktobra, Kroacija erlajns planira da ovaj model koristi isključivo na liniji Zagreb–Brisel. Time će A220-100 zameniti dosadašnji Daš 8 Q400, turbopropelerski avion sa 76 sedišta, koji je bio standardni izbor na toj ruti tokom prethodne zimske sezone. Za sada nije predviđeno da se A220-100 koristi na drugim linijama u toku zimskog reda letenja, koji traje do kraja marta 2026. godine, mada iz kompanije poručuju da su promene moguće.

Croatia Airlines Bombardier Q400 Salinger Igor

Letnji red letenja doneće znatno širu primenu novog aviona. Od aprila 2026. godine, A220-100 će imati najveći broj rotacija na liniji Zagreb–Split–Rim, a nastaviće da leti i na relaciji Zagreb–Brisel. Tokom tog meseca, planirano je i njegovo angažovanje na letovima iz Zagreba ka Dubrovniku (pet letova), Skoplju (tri leta), Minhenu i Frankfurtu (po jedan let), kao i na ruti Dubrovnik–Atina (jedan let). U junu će se ovom spisku pridružiti i Cirih, sa letovima između Splita i tog švajcarskog grada.

Prema najavi Kroacije erlajns, do 2027. godine flota će brojati dva aviona A220-100. Pored toga, planirano je da do kraja juna ove godine stignu još dva aviona A220-300, dok se isporuka preostalih očekuje do kraja 2025. godine. „Zamena flote predstavlja značajan izazov i zato naš plan uključuje fleksibilnost kada je reč o povlačenju postojećih aviona, kao i o obuci pilota“, saopštila je kompanija.

Croatia Airlines Bombardier Q400 Salinger Igor

U okviru ove tranzicije, Kroacija erlajns je od početka godine već povukla dva aviona Daš 8 iz saobraćaja, a planirano je i povlačenje jednog Erbasa A320 do kraja 2025. godine. Ipak, prelazak na unificiranu flotu sastavljenu isključivo od avina A220, u kojoj će najmanji avion imati čak 127 sedišta, otvara pitanje kako nadomestiti kapacitete na rutama koje su dosad održavane manjim i ekonomičnijim Daš 8 avionima sa 76 sedišta.

Biće izazovno racionalno popuniti nove avione na manjim tržištima i u vansezonskim periodima, što bi moglo uticati i na frekvenciju letova, ali i na cene karata. Nova flota, iako modernija i udobnija, donosi sa sobom i operativne dileme koje tek treba rešiti.

(Aero.rs)

Video: Airbus Helicopters H120

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>