Aeroflot planira izgradnju remontnog centra za CFM avionske motore u Moskvi

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Najveći ruski avio-prevoznik — grupa "Aeroflot", izgradiće centar za remont avionskih motora,  izjavio je njen direktor Sergej Aleksandrovski u intervjuu za list "Kommersant". Nova proizvodna linija površine 28 hiljada kvadratnih metara biće locirana u bazi grupe, moskovskom aerodromu Šeremetjevo. Nova fabrika remontovaće francusko-američke motore CFM56, kao i nove ruske avio-motore PD-14 i PD-8.

Aleksandrovski je obećao da će pogon biti pokrenut 2027. godine, a da će pun kapacitet dostići godinu dana kasnije.

„Kada pogon dostigne pun kapacitet, planirano je do 70 generalno remontovanih motora različitih proizvođača godišnje,“ — naglasio je on.

Foto: Aeroflot Technics

Motori tipa CFM56 i dalje su među najtraženijim pogonskim agregatima u civilnom vazduhoplovstvu, kako u Rusiji, tako i globalno, jer pokreću najprodavanije uskotrupne avione – porodice Erbas A320 (Airbus A320) i Boing 737 (Boeing 737). Do aprila ove godine, grupa je upravljala sa ukupno 201 avionom opremljenim ovim motorima: 121 letelica bila je u floti matične avio-kompanije Aeroflot, 42 je koristila niskotarifna „Pobeda“, dok je „Rossiya“ upravljala sa preostale 38.

Očigledno je da postoji potražnja za remont CFM56 i van grupe "Aeroflot". Ukupno se u flotama ruskih avio-kompanija sada nalazi skoro 400 letelica sa ovim motorima: 196 aviona Erbas i 194 Boing.

Lokalnu potražnju za popravkama CFM56 motora do sada je pokrivala samo kompanija S7 Technics, filijala najvećeg privatnog avio-prevoznika u Rusiji, S7 Airlines. Ona je pokrenula servisiranje ovih motora u jesen 2022. godine, ubrzo nakon što su ruski avio-prevoznici izgubili pristup stranim MRO uslugama.

Berdski elektromehanički zavod, kao deo S7 grupe, uspešno je razvio postupak za restauraciju oštećenih lopatica motora CFM56, uključujući one koje su pretrpele naprsnuća ili termička oštećenja.

Foto: Aeroflot Technics

Kapaciteti za remont PD-14 i PD-8 kreiraju se u iščekivanju dolaska zamenskih ruskih aviona MS-21 i Superjet 100 (SJ-100), na kojima će se koristiti ovi motori. Grupa je već plasirala preliminarne narudžbine za 210 MS-21 i 89 SJ-100. Od tog broja, 18 MC-21-310 i 34 SJ-100 već su pretvoreni u čvrste porudžbine.

Grupa je već osnovala kompaniju AeroTrustTechnik koja će upravljati projektom. Ona će biti nezavisna od MRO filijale grupe – Aeroflot Technics, koja pruža linijsko i bazno održavanje za flotu Aeroflota.

Prema rečima Aleksandrovskog, više od 90% kapitalnih ulaganja grupe povezano je sa održavanjem plovidbenosti postojećeg voznog parka. "Tokom leta planiramo da do 95% flote bude u aktivnoj eksploataciji," — naglasio je on.

Autor: Maksim Pjaduškin

(EkipaAero.rs)

Video: Airbus Helicopters H120

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>